Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etikett: övrigt
Läst 253 ggr
Loris M
5

Lyssnar ni på Sommar i P1?

Jag har lyssnat på flera sommarvärdar, bl.a. Gunilla von Platen och Betlehem Isaak som båda berörde mig djupt och fick mig att gråta. Så fina och starka berättelser. Idag lyssnade jag på Patrik Lundberg. Någon mer som gjort det? 

Han berättar så vackert och så sorgligt på samma gång om det svenska klassamhället genom att berätta om sin mamma Birgitta som en av de lågutbildade kvinnorna vars förväntade livslängd ständigt sjunker samtidigt som den höjs för alla andra. Hon blev bara 67 år. Han berättar även om sin barndom och fattigdom och sin mammas uppoffringar och kamp för att han och hans syster ska få det bra.  

https://sverigesradio.se/avsnitt/1518807

Vilka har ni lyssnat på?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

kamera0710
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lyssnat på Greta Thunberg, Björn Olsen och Anders Tegnell. Var väldigt imponerad av den sistnämnde. Björn Olsen undrar jag allt mer vad han håller på med. Och inte blir det bättre av att han ser sig som nedtystad, trots att han fått egen programtid och kan tala direkt till hela svenska folket. Fler än jag som har sådana funderingar.

Loris M
1

Det är lite lustigt hur de som är mest högljudda och synliga i medier är ofta de som påstår att de blir nedtystade, som ex. Arpi. 😃

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi