Ny sajtvärd för Multikulturellt
Som de flesta av er säkert vet har tidigare Sajtvärd Vallhund tyvärr avlidit nyligen och jag vill meddela att jag tar över som Sajtvärd.
Jag är Sajtvärd för tre sajter till, jobbar heltid, har barn … så det är inte helt lätt att hinna med iFokus också. Men den här sajten var viktig för Vallhund och för att hedra hennes minne vill jag att sajten ska finnas kvar och jag vill också få liv i den igen. 🌺
Den här sajten och Lika villkor har många beröringspunkter och det som är absolut största och viktigaste punkten är strävan efter att sprida kunskap om andra kulturer, marginaliserade grupper och bidra till att minska främlingsfientlighet och hat. De värden tänker jag fortsätta vårda. Jag ska försöka hinna med att skriva inlägg och kanske även artiklar under de närmaste dagarna och ni är välkomna att delta och själva bidra med egna inlägg. 🌺
Vila i frid Vallhund! ❤️🌺
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Vila i frid, Vallhund! 🌺
Så fint skrivet, Loris M och sajten kan inte få en bättre värd! ❤️
Lycka till! ❤️🤗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack! 🤗❤️
Vila i frid Vallhund 🌺
Vad toppen toppen att du tar över Loris👍, det är en så viktig sajt som så väl behövs och bättre värd kan den inte få .
Lycka Till 🌺❤️🌺

❤
Stolt ägare till tre La permer
Stort tack!! 😊❤️
Underbart att du tar över Loris M. Jag tittar in rätt ofta, men skriver inte så mycket här. Kanske skulle det passa med en berättelse om mitt multikulturella hushåll här?
Vallhund, vila i frid!🌺
/Désirée
#6 Egna berättelser är toppen! 🌺
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack DesK! 🌺
Det skulle passa alldeles utmärkt!! ❤️ Jag skulle bli glad om du ville berätta om ditt hushåll, hur ni lever, vad ni gör och om killarna. Det finns så många fördomar om nyanlända speciellt unga killar. Tyvärr sprids det oftast av de som aldrig träffat eller haft kontakt med några nyanlända killar. Därför skulle det vara helt underbart om någon som faktiskt har erfarenhet av nyanlända skulle beskriva sin upplevelse.
Skriv inlägg när du vill berätta något eller skriv en längre text så gör jag det till en artikel om du vill. Vilket som passar dig bäst. 🤗
#6 Det låter ju jätteintressant och egna historier är alltid så givande för oss alla att ta del av 👍
Tänkte faktiskt tanken själv bara igår, nu är jag från Tyskland och inte ensamkommande men kanske kan även jag bidra med egna erfarenheter för man behöver inte komma från ett land långt långt bort för oförstånd finns överallt även för oss som kommer från Europeiska länder och jag har fått vara med om mycket för mitt Tyska ursprung sen jag kom till Sverige som barn.
Berättelser ur vår vardag det tror jag är helt fantastiskt för många att läsa och kunna känna igen sig i för det kan ge styrka i så många avseenden oavsett vart vi kommer från ❤️
Nu har jag lagt in en liten berättelse här.
#9 Även jag är från Tyskland, men min mor var svenska, trots detta har jag fått utstå en hel del tråkigheter p g a mitt ursprung.
/Désirée
#9 Instämmer! 🌺🤗
#10 Tack! 🌺🤗
Jag tror jag håller igen lite med att berätta som jag skrev om i #9 för jag inser att det skulle bli alldeles för grovt med ord om jag ska berätta om min erfarenhet som Tysk att komma till Sverige och det blir oerhört svårt att välja bort ord som jag helst vill slippa skriva så jag låter det få vara vilande så länge.
Kanske kan det komma framöver men då går jag helt genom sajtvärden för i min berättelse finns ord som man helt enkelt inte skriver ut bara så där.
Hoppas ni har förståelse för det ❤️
Jag förstår. 🤗

# 12
Näe jag förstår inget!
Du får nog förklara lite bättre.. tex vilka år du kom hit?
Iallafall fram till slutet av andra världskriget så fanns det ideer i det här landet om en homogen befolkning, det byggde till stora dela på en lögn,, man förnekade både samiska/finnska/danska/roma, som kultur/egna etniciteter.. för att inte tala om mosaiska!
Dvs en stor del av den iden handlar om en homogen befolkning vilket alldrig existerat!
Utan det är tvärt om, vi är ett land som ständigt förändras.
Typ om ingen ursvensk ätt axlat regeringsanvaret så har vi som regel valt någon tysk ätt!
För närvarande så har vi en fransk ätt vid tronen, dvs den Bernadottiska ätten!
Nu så är ju inte alla av fin ätt, dvs det är ett helvete att aklimatisera sig.
På det så har vi fått flyktingar av annan religion/kultur.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#14 Zepp !
Det var inte under kriget däremot levde det kvar både i Tyskland och att komma hit till Sverige som adoptivbarn. Jag avstår för närvarande att gå in närmare i detalj för jag känner ett starkt motstånd att dela med mig just nu för det är så pass grova ord och händelser som ligger med i Tysklands historia som kastades på mig som adoptivbarn av svenskar samt en grym behandling på barnhemmet i Tyskland.
Jag blev helt enkelt inspirerad av DesK som delade med sig av sitt och tänkte ja det är klart vi ska dela med oss av alla olika erfarenheter oavsett vilket land vi må komma från men ibland måste man tänka om och backa och just nu känns det som det mest rätta att göra för mig.
Känner jag framöver att dela med mig så får det gå genom pm med sajtvärden som får godkänna om det är en text som är lämpad för forumet.
Hoppas du förstår nu 🙂
Vila i frid Vallhund 🌺
Trevligt att du tar över Loris M 🌺
Jag va in och läste en del om gruppen . Blev medlem . 🙂
HH 🙂
Tack! 🙂🌺
Ledsen för din Vallhund, jag vet hur svårt det är att bli av med en god vän, man är ganska hjälplös när sin bästa vän går bort.
Zepp !! vad håller du på med ? Det låter inte riktigt klokt, jag tycker att du skall ta en riktig fundering på hur du tänker o komma in i tiden. Är totalt ointresserad av vad vårt kungadöme gör.
När människor kommer hit är ointressant. Var kommer din släkt ifrån…..?
Henry