Glöm aldrig SD:s nazistiska rötter!
Idag är det förintelsens minnesdag och då tycker jag att det är en bra dag att påminnas om att vi har ett parti i riksdagen med nazistiska rötter. Inga andra partier är helt felfria med det är bara SD som har nazistiska rötter som tragiskt nog håller på att normaliseras. Det går nästan inte en dag att någon SD-politiker visat sig vara rasistisk eller hatisk och ändå väljer folk att rösta på dem. Att vara missnöjd med hur landet styrs finns det andra sätt att visa missnöje på än att rösta på SD.
"Att Sverigedemokraterna bildades ur nazistiska och fascistiska grupper vet de flesta. Men att rottrådarna går hela vägen till Hitlertyskland, SS och Förintelsen kommer kanske som en nyhet. /…/
Gustaf Ekström är bara en av många i den brokiga skara av före detta skinnskallar, aktivister från nazistiska Nordiska rikspartiet och fascistiska Nysvenska rörelsen som var med och bildade Sverigedemokraterna.
Det går en rak linje från nazisterna i tredje riket till Sveriges, enligt opinionsmätningarna, näst största parti - en linje av människor och av idéer.
”Det är när ondskan klär sig i kostym och lägger sig till med lånad vokabulär, som den är riktigt farlig. Att bli insläppt och bli tagen i hand är ondskans högsta önskan, ty väl inne och accepterad, kan den sprida sig som en smittsam epidemi.”
Så skrev förintelseöverlevaren Emerich Roth i ett öppet brev till Anna Kinberg Batra efter att hon bjudit in till samarbete med SD."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/GW256/sds-nazirotter-ar-varre-an-vi-vetat
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
🌺
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det demokratiska systemet har misslyckats med att ta fram partier med en restriktiv migrationspolitik (som i Finland) och seriös miljöpolitik (som i miljöpartiet). Varje människa ska bemötas respektfullt utifrån dennes karaktär, inte kultur eller utseende. Men det innebär inte att vi måste ha en öppen migrationspolitik. Vilket parti ska man rösta på om man vill ha socialdemokraternas fördelningspolitik och en restriktiv migrationspolitik? Erbjuder demokratin bra alternativ?
#2 Vilket parti som helst höger/vänster/mitten förutom SD.
Jag har jättesvårt att förstå folk som resonerar som du gör här. Hur tänker man skulle jag vilja veta när man tänker: "Jag är missnöjd med migrationspolitik, så jag röstar på det enda fascistiska partiet med nazistiska rötter eftersom de inte vill ha invandrare.".
Grejen är dels att våra problem inte kommer att försvinna som genom magi bara vi får bort alla invandrare. Det är vad SD vill få er att tro, men det finns ingen logik i det öht. Dels kommer deras politik inte handla bara om invandring när de får makten. Vi ser i de kommuner där de fått stort inflytande att de förvandlats till minidiktaturer där folk är rädda. Det är inte invandrare det handlar om utan helt vanliga svenskar, med helt vanliga jobb. Kvinnor, HBTQ-personer, pensionärer, de mest utsatta blir drabbade hårdast. De har avskedat folk utan förvarning, de har inte infriat sina löften till pensionärer, de vill förbjuda konst, litteratur. Det vill förbjuda prideflaggor, de vill förbjuda alla språk utom det svenska språket. Jag har skrivit om några av sådan saker på en av mina sajter. Det sprider skräck och folk vågar inte ens prata. Är det ett sådant samhälle du vill leva i? Det vill inte jag.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi