Heja "Dalarna mot rasism"!!!
Det är knappt man tror det är sant men nazisterna tågar 1 maj i Borlänge och poliser flygs in med Herculesplan för att "stoppa kravaller"!😮
Hur fick de demonstrationstillstånd?
Men Borlänge-borna står upp för solidaritet och medmänsklighet:
"För varje meter som Nordiska motståndsrörelsen går i Borlänge under deras första maj-tåg skänks tio kronor till Ensamkommandes förbund. Bakom initiativet står nätverket Dalarna mot rasism.
– Det är viktigt att visa att i Dalarna så kan inte nazister få den plats de tror, säger Tanvir Mansur från Dalarna mot rasism till Aftonbladet."
"– Det är viktigt att visa att i Dalarna så kan inte nazister få den plats som de tror. Borlänge är en plats där alla är välkomna, vi står upp för ett samhälle som visar solidaritet och medmänsklighet."
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
"– Det är helt sjukt. Vi såg nyss en kille mindre än tio år hand i hand med sin pappa gå och skrika ”ut med packet”, säger Falubon Isak som tagit sig till Borlänge för att markera mot den högerextrema demonstrationen"
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nazister-demonstrerar-pa-1-maj-i-borlange
Fruktansvärt! Idioter är de!
#1 Det är tyvärr den normala gången att barn lär sig av föräldrarna.😕
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
😭Vansinne!! Och att lära sina barn att hata … avskyvärt!
🤔 nu hänger jag inte med,
betalar "någon" för att .."nmr.." ska marschera så länge som möjligt
så att goda Borlänge-bor hindrar dem sluta, för tidigt ? 😮
vem lurar vem !
penke
Det är så att man blir illamående. 🤢
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Ja, illamående var rätt ord 🤢
Men det är fint av Borlängeborna att vända ondskans marsch till något positivt genom att skänka pengar till att hjälpa flyktingar. ❤️Så ju längre nazisterna marscherar, desto mer pengar går till flyktinghjälp. 👍
Men jag förstår inte hur nazister kan få tillstånd att marschera över huvud taget 😢
"NMR har en våldsam historia bakom sig. Bland annat stod de bakom våldet mot en anti-rasistisk demonstration i Kärrtorp 2013. Organisationen stod även bakom misshandeln på nuvarande riksdagsledamoten Daniel Riazat (V) 2012./…/
Det är minst sagt otäckt att nazister demonstrerar på våra gator. Symboliken i att demonstrera på Första maj, arbetarrörelsens dag, ska heller inte underskattas. En uttalad ambition från NMR med dagens demonstration är just att bli mer folkliga och rumsrena. Hur det ska gå till för en organisation som bygger sin ideologi på antidemokrati och våld är svårt att förstå.
I Hagakyrkan i Borlänge ringde klockorna i dag en extra gång för att markera att kyrkan står upp för människors lika värde, likt i Jönköping för två år sedan. Förhoppningen är att en kyrkas klockor aldrig mer ska behöva ringa för att varna för nazister på våra gator, men så länge det finns nazister på våra gator är varje motaktion viktigt."
http://www.dagensarena.se/redaktionen/varje-motaktion-mot-nazismen-ar-viktig/
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Det var fint att kyrkan tog ställning där! 👍
Ja, verkligen! 👍
Motstånd! (se bilden)
Två av NMR-aktivisterna är tydligen aktiva i kommunpolitiken!
http://expo.se/2016/de-slot-upp-till-nazisternas-demonstration-i-borlange_7085.html
En fantastisk bild! Vilken styrka, vilket mod den här underbara kvinnan visar! 😍
#12 Ja, härligt att se!