Gärna asylboende.. men inte just här!
En lapp som sattes upp på Konsum som kritiserar platsen för ett tilltänkt asylboende i Värmland har stött på motstånd – i form av ett smart svar.
”Eller så tar vi tillfället i akt och visar vår värmländska gästfrihet”, står det bland annat i svaret.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det var bara det att det var journalisten själv som satte upp motlappen. Lite oetisk typ av journalistik kan jag tycka.
#1 På vilket sätt är det oetiskt? Får inte journalister ha åsikter? Hon jobbar inte för tidningen som publicerat bilden vad jag förstår.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
För att vara exakt. Hon skrev inte artikeln på Värmlands Folkblad utan en kollega på tidningen där hon jobbar skrev den

Ooh.. så hon skrev inte artikeln själv, utan hennes kollega.. skäms på sig.. eller?
För övrigt så är det rätt lugnt i min kommun.. även SD stöder boende för ensamkommande ungdomar!
"Men SD välkomnar ett boende och deltog idag på ett möte för att förklara politikernas synsätt för arga väljare."
" SD i Härryda välkomnar nu att kommunen bygger ett asylboende, skriver Härryda-Posten."
http://www.friatider.se/ortsbor-tar-strid-mot-sd-om-asylboende
Från det ena till det andra.. gärna flyktingboende för ungdommar men kanske inte just här hos mig.. helst någon annan stans?
WTF.. tänk om fastighetspriserna faller?
Det räcker väl med alla de andra 32 fastigheter som kommer att byggas.. vem tror ni kommer att befolka dessa?
Jo just det.. barnfamiljer.. de borde fråga oss äldre som redan bor här om vi vill ha en massa ungar springande här på gatorna!
För att inte tala om hundar och katter!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Så nära mig som möjligt, så får jag chans att lära mig om andra kulturer. Alla kulturmöten utvecklar vår kultur. Kanske vi får tillbaks några av våra gamla kulturyttringar som vi själva har förlorat.