Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etikettkulinariskt
Läst 4120 ggr
veggie4every1
4

Köpa berberisbär online

Jag har letat, men kan inte hitta någon onlinebutik som säljer berberis. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner till var man kan köpa berberis online?

Min påse är snart slut och affären jag köpte berberis har lagt ned tyvärr. Så finns det någon här som brukar laga persisk mat och/eller har koll på var berberis kan köpas på nätet?

Jag ska sätta ett par buskar om jag kan hitta, men jag vill ha bären nu🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

MelodyX
1

Vår lokala willys har det så kolla där.

veggie4every1
0

#1 Jag har kollat Willys, jag vet att det fanns förr men nu verkar de inte ha det längre. Men jag ska höra om de kan ta in.

Tack för svar🙂

Väckarklocka

Kalli
1

Googlade (för att se vad det var för bär) och hamnade på denna sida: https://www.nu3.se/govinda-berberisbar-100-g.html

veggie4every1
0

#3 Men ojojoj, så glad jag blir🙂Du är bättre på att googla än vad jag är, hihi.

Tack!

Väckarklocka

Tant Grön
0

Vad lagar du för mat med berberis? Skulle vara kul om man kunde få receptet. 🙂

veggie4every1
1

#5 Den enda varmrätt jag gör är en väldigt förenklad och förstås inte riktigt äkta "zereshk" som bara är saffransris, lök, lite socker och berberis. Annars använder jag dom i stort sett dagligen (när jag har tillgång) i smoothie, i gröten eller bara att äta en näve av ibland som de är.

Jag tycker dom är jättegoda, men man måste gilla syrliga bär🙂

Mycket antioxidanter i detta lilla bär och det gillar jag. Ser att jag stavat fel i första inlägget, det kanske är anledningen att det gick så dåligt att googla efter det😃

Dom jag tidigare köpt har varit mycket billigare än de i länken. Så låt inte priset avskräcka om ni vill prova. Man kan säkert hitta billigare om man har tillgång till persiska butiker. Men för mig just nu så är det värt de extra slantarna så det blir nog en stor påse🙂

Väckarklocka

Loris M
2

#6 Nu har jag rättat stavfel (i rubriken också), så det går lättare att googla. 🙂

Spännande med lite andra bär än de vi är vana vid. Och mycket rika på C- vitamin är de också. Tycker du att de är lika i smaken några av de bären vi har i Sverige?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

veggie4every1
2

#7 Så bra, tack för att du rättade det🙂

De är svåra att jämföra. Kanske osockrade tranbär. Lingon har en surare och lite beskare smak tycker jag, berberis är mer syrligt sur, som surt godis🙂

Men hur man upplever smaker är ju också väldigt individuellt.

Man kan odla den i Sverige också nu för tiden. Jag ska försöka hitta buskar att sätta tänkte jag.

http://www.grobar.se/246/Artiklar/Vaxttips/Berberis-for-alla-sinnen

Väckarklocka

veggie4every1
1

Jag kan i alla fall varmt rekommendera sidan nu3.se som jag köpt ifrån. Supersnabb leverans, smidig och säker betalning med Klarna och jättefina bär🙂

Plus att man får 10% rabatt om man prenumererar på nyhetsbrevet.

Helnöjd och tack för att du hittade sidan Kalli🙂

Väckarklocka