Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 799 ggr
kamera0710
5

Motion av SD:s Erik Almqvist

Ni kanske känner till att Erik "skit i den där lilla horan" Almqvist, innan järnrörsbravaderna blev kända, skrev en riksdagsmotion om "svenskfientlighet".  Har länge tänkt att jag skulle försöka hitta den och nu har jag gjort det. Den kan läsas i sin helhet via länken.

Ur motionen:

_"Tyvärr har dock nästan ingen uppmärksamhet riktats mot den diskriminering, de negativa attityder och det våld som infödda svenskar utsätts för på grund av sin härkomst trots att svenskfientlighet av allt att döma är ett allvarligt och vanligt förekommande problem.
_

(…)

I en artikel i Uppsala Nya Tidning 2006-05-06 berättade en flicka att hon efter en längre tids svenskfientliga trakasserier inte längre vågar gå till skolan:

De slår mig, spottar mig i ansiktet och kallar mig för svennehora. De hotar mig på internet och säger att de ska förstöra mitt liv. De skriker åt mig och hånar mig på lektionerna och rasterna. Lärarna struntar fullständigt i det fastän det sker helt öppet på lektionerna och i korridorerna."

Vidare:

"Jag har inte så mycket respekt för svenska tjejer. Man kan säga att de blir sönderknullade.

Denna bild bekräftades i en intervju med en grupp svenska flickor 2000-02-18:

Jävla svenne, så säger de, berättar Jessica … Och det är de svenska tjejerna som drabbas hårdast. För de är ju dessutom horor. Svennehoror."

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Intensifierat-arbete-mot-svens_H002A385/?text=true

kamera0710
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ämnet kom upp kortfattat i SVT:s Debatt, kan ses här vid 06:40.

Zepp
5

"Bättan blättan blabb.. jag är förvisso före detta nazist men tar av stånd från vissa ord.. fast jag uttryck samma saker själv, när det väl gäller"!

Hur kan någon som har något innanför pannbenet över huvudtaget lägga en röst på dessa galningar?

Kan hela saken bero på att vi dragit ner kraftigt på psykiatrin?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kamera0710
4

När det gäller väljarna tror jag mer på Åsa Linderborgs ord: ”Väljarna ser inte längre skillnad på partierna och orsaken är att demokratin abdikerat för marknadskrafterna, vilket föder en känsla av vanmakt hos dem som har det sämst. Handlingskraft får man visa i frågor som bistånd, abort, kriminalitet, bensinpris, skolungar som inte kan sitta still och ’de som inte gör rätt för sig’ - invandrarna. I brist på en alternativ ekonomisk politik tar väljarna fasta på andra frågor än de ekonomiska. Arbetarklassen ligger långt till höger om vänstern i värdefrågor; man har föga förståelse för bögar, feminism, miljöpolitik och invandrare (man inte känner). Däremot ligger arbetarna långt till vänster om socialdemokratin i ekonomiska frågor; man vill ha progressiv fördelningspolitik, arbetsplatsdemokrati, ökat gemensamt ägande och skattefinansierad välfärd.”

http://www.celanders.se/hogerpop.htm