Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etiketterarbeteföretagsamhetsysselsättning
Läst 3265 ggr
jela96
6

Telefonbemötande och invandrare

Hej!

Jag jobbar som telefonförsäljare och har gjort de nu i över en månad. En sak som gör mig väldigt ledsen är då två kollegor tvingas använda 'svenska namn' när de presenterar sig för kunder.
Har vi verkligen inte kommit längre än att man inte ens vågar presentera sig med sitt riktiga namn bara för det är utländskt?

Vad tycker ni om de här?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Surpan
4

Jag har jobbat inom kundservice, och vi hade exakt samma problem. Vi hade dock även problemet att vissa kunder vägrade få hjälp av kvinnor, så ja… Det är jättetråkigt såklart.

/Surpan

sisela
5

Några av mina kompisar med helt svenska namn uppmanades också till att presentera sig med andra svenska namn som var lättare att uppfatta.

abcö
7

Oavsett vilka telefonförsäljare som kontaktar mig så trycker jag bort samtalet. Det har inte att göra med vilka namn de har utan att jag är så trött på alla dessa som ringer och försöker lura på mig än det ena och än det andra och inte respekterar ett "nej tack" utan fortsätter att försöka övertala mig.

Sukram
1

Tyvärr har jag under en gruppintervju/ info om jobb för ett bemanningsföretag fått bevittna att de säger rakt ut till en sökande med ursprung på Balkan att du talar jättebra svenska och uttrycker dig helt korrekt men du borde tänka på att om du jobbar timmar med telefonförsäljning här att du inte använder ditt namn.

tarantass
2

Överraskar mig inte alls att vi inte har kommit längre. Tvärtom precis vad man kan vänta sig i ett kapitalistiskt system där det är oreglerat.