Niclas Strömstedt med kamplåt ...
,,,mot främlingsfientlighet!🏆
"På nätet har Niklas Strömstedt fått en del kritik för att han framförde ett politiskt budskap på bästa sändningstid. Men framför allt har han kärleksbombad både på Facebook och Twitter."
"Många av de hundratals kommentarerna innehåller hjärtan och flera tackar Niklas Strömstedt för att han tar ställning."
❤️i tacksamhet.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/samycketbattre/article21721901.ab
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Underbara, kloka, starka Niklas ❤️🌺
Se där en artist med en ryggrad som inte är av geléhallon. Hatten av för Niklas.
Ja den är helt underbar. Jag gillar Niklas som låtskrivare i övrigt och som vanligt är texten full med budskap. Det gäller att lyssna på varje ord.
Lyckolandet vi som lever här och kan det/ Hissa flaggan och förstå den kan va’ mer än gul och blå/ Lyckolandet/ Vi som hade tur och fann det/ Se den värld du lever i, alla människor är vi 🎧❤️

All heder till Nicklas!
Även om han och hans program inte är mina främsta nöjen!
Vi lever nu i en tid och situation där saker ställs på sin spets.. det är viktigt att flera säger ifrån!
Ju fler dessto bättre!
Grejen är.. att vår nation inte kan lösa alla problem med flyktingar och EUs romer!
Det tror jag alla här på detta forum håller med mig om?
Sen så.. vi får ta ett allt för stort ansvar när det råder oro och krig ute i världen.. det ger vissa personer med en viss agenda luft under vingarna!
Det är främst den luften vi skall begränsa!
Citerar fritt ur minnet och efter bästa förstånd:
"Först angrep de judarna, och jag var ingen jude så jag protesterade inte, sen angrep de kommunisterna och jag var ingen kommunist så jag protesterade inte, sen angrep de homosexuella och jag vara inte homosexuell så jag protesterade inte, sen angrep de mig och mina gelikar men då fanns det inga kvar som kunde protestera"!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Otroligt viktigt och bra i dessa tider att offentliga personer står upp mot främlingsfientligheten! ❤️
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Krister Sandelin svarar.. och det verkar som om att han faktist är rasist.. trots allt!
Iallafall så är han antingen aningslös eller är rent ut av dum i huvudet.. vilket som!
#7: Vill minnas att han presterade ett enastående uselt avgångsbetyg, så man kanske inte kan hoppas på för mycket från det hållet.

Mm.. inget ont om Krister som artist.. trots att han inte är min favoritartist!
Utan mer som person.. framförallt hans tankar om politik och hur det här landet bör styras!
Vidrigt och ruskigt att läsa de hatkommentarer Strömstedt har fått…🤮
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är låten för den som inte har sett.
Heja Niklas!
Hatten av för Niklas….❤️
/Maria
Alla kommentarer är inte trevliga.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Det är ju det där.. om man har avvikande åsikter så skall man förföljas/tystas.. det där känner vi som kan vår historia så väl igen från Tyskland och NSDAP!
Samt liknande länder/diktaturer!
Varför flyttar dessa inte till Nordkorea?
Om de har pekuniära problem med flybiljetten så kan vi säkert greja detta?
Nu Foppa och Näslund också - mot rasism!
I Stiftelsens nya:
"Låten får tala för sig själv. Avsikten är att markera och det här är vårt bidrag till en mer rättvis och omtänksam värld där rasism inte hör hemma, konstaterar Robert Pettersson, sångare i bandet, i ett pressmeddelande."
http://www.allehanda.se/kultur/musik/foppa-och-naslund-i-stiftelsens-video
Bra att allt fler gör sin röst hörd!
Det är därför som det är hög tid att höja rösten och sluta låtsas som att det regnar. Det är just den stora grå massan som inte säger så mycket och inte vågar ta ställning, som möjliggör SD-s framsteg och att främlingsfientlighet växer i landet. All heder åt de offentliga personerna som vågar och tar ställning. Deras budskap är viktiga och kan nå ut till många. Tyvärr blir ju de extra utsatta också.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Jag är nästintill en SD - hatare.
En till har tagit ställning!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Väldigt bra tycker jag. Tror absolut att det finns lokaler som står och samlar damm utan någon nytta som kan användas till detta ändamål.
Bra Kungen!
Japp, heja Kungen! 👍
Heja kungen säger även jag! 👍
Va? Nu blir jag glatt överraskad! Heja kungen! ☀️
Niclas Strömstedt blev både hyllad och anmäld för sin cover. Nu är han nominerad till ett pris vid tidningen Faktums gala nästa år!
"Det känns roligt och smickrande. Och lite ovant. Jag har definitivt aldrig blivit nominerad som protestsångare i alla fall, säger han till tidningen."
http://www.corren.se/kultur-noje/stromstedt-kan-prisas-for-sin-cover-8974131.aspx
Hoppas han vinner 👍🏆
För en gångs skull har jag positivt intryck av kungen. (Det ändrar inte min grundinställning att monarkin är en medeltida kvarleva som bör avskaffas.)