Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etiketter: jämställdhetsärbehandling
Läst 538 ggr
Tjeja
2

Befria den ekonomiska politiken..

I dagens ETC har Göran Greider skrivit det vettigaste jag läst på länge i vänstermedia. Håller inte med i allt han skriver hela vägen men i mycket. Det är dags att de välbärgade får bidra igen till att försörja de utsatta. Att ta från välfärden är farligt ur flera perspektiv och helt obegripligt att löven ens låter resoneras runt. Det måste till varje pris stoppas om vårt land ska hålla samman alls o inte rivas sönder. 

Greider avslutar sin ledarspalt för dagen så här:

"Det är en realistisk politik för att garantera ett flyktingmottagande som fortsatt är det mest generösa i Europa och som samtidigt motverkar en kraftig högersväng i opinionen."

Jag är benägen att hålla med! Att begränsa invandringen är en del i detta o vi kan ändå ha Europas generösaste flyktingpolitik ändå. Det är inte rasistiskt att vara realistisk o tänka mer långsiktigt! Det finns fler nyanser än bara svart eller vitt! Men viktigast av allt, det är inte de fattigaste eller de mest utsatta som skall behöva betala! Varken här i Sverige eller dem som är beroende av Sveriges bistånd ute i världen!

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Zepp
3

Vi har en begränsning i invandringen, det är bara EUmedborgare och de med flyktingskäl som har rätt att få stanna här i landet.

Resten avvisas.. även romer efter tre månader!

Men visst.. det är en påfrestning.. inte tu tal om saken.. och pengar kostar det hur som helst.. främst nu då anstormningen är så stor.

Om inte annat så är det en påfrestning för regeringen Lövfen.. som jag antar hellre ville lägga de miljarderna på annat.. sådant de lovat i valet.

Problemet är tycker jag inte så mycket att vi lever upp till de mänskliga rättigheterna utan att andra inte gör det.. det är främst en kris inom EU, där vissa länder vill stjälpa över sitt ansvar på andra.

Nu sitter jag inte i regeringen men jag inbillar mig att man är tvungen att göra kompromisser med andra partier.. därav kanske det är andra partier än S+MP som skall ha på nöten i stället?

Sådant får väljarna avgöra så småningom i val.

Och det är inte alltid de partier som lyckats kryssa sig fram bland blindskären som får mest röster i nästa val.. främst iomed att väljarna sällan känner till de skären!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.