Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etiketter: barnskolverksamhet
Läst 892 ggr
MaxFlickan
1

Här låser asylboendet in barnens leksaker

"Allt är en kostnad. Skänkta ­leksaker hålls ­inlåsta för att undvika slitage. Barnens hopp ligger hos de ideella krafter som öppnar lekrummet några timmar varje vecka. SvD ­Näringsliv har besökt flera av landets boenden."

Urk, vad jag blir arg då jag läser sånt här! 😡 Barn skall inte behöva lida för att folk vill spara pengar.

http://www.svd.se/har-laser-asylboendet-in-barnens-leksaker/om/den-lonsamma-asylmarknaden

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Zepp
0

Av någon för mig outgrundlig anledning så hyser jag ett visst hopp om att Bert Karlsson är entreprenören som räddar en del av situationen! 😮

Det finns ingen som helst beredskap för den nya situationen och alla politiker och tjänstemän är tagna på sängen!

Han kommer säkert att tjäna en slant, men han förefaller att vara entreprenören som tänker stort.. dvs små vinster och stor verksamhet.

Och så förefaller han var personen att leda det hela.. samt styra upp när det går galet.

Spelar inte så stor roll om det är samhälleligt styrt eller i privat regi.. de sammhälligt skötta instutionerna är inte alltid så kostnadsefektiva hur som helst!

Bra att kommunen sänder ut folk som kollar av läget.. det skall de ha en eloge för!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Moon Light]
5

Hur kan man göra så här mot barn 😕jösses allt är en kostnad och skänkta leksaker hålls inlåsta för att undvika slitage 😡 nån måtta får det väl ändå vara för vad man gör mot dessa barn för herregud dom måste ju för fan få leka med sina saker som dom har fått.

Tvi vale är bara förnamnet på vad jag känner inför det här 😢

Loris M
3

#2 Visst är det tråkigt? Nu för tiden pratar man alltid om lönsamhet även när det gäller människor. 😕 Bert tjänar miljoner men barnen får inte leka då leksaker kan slitas ut?! Det är väl klart att barnen kastar sig över leksaker när de öppnar upp lekrummet när de inte har tillgång till leksakerna hela tiden.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi