Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etikettövrigt
Läst 656 ggr
MaxFlickan
2

Det är en svår situation

"Inte ett enda elakt ord till. I veckor, månader har en ström runnit framför ögonen, färgen på vätskan är ful, ursprunget oftast oklar. Hat, fula ord, hotelser, allt värre hemskheter. Nu orkar jag inte längre.

Måste ta en paus från de här orden, andas djupt och räkna till tio, fast det räcker nog inte. Speciellt mycket vill jag ta paus från dem som undervisar mig att Paula, du måste förstå, det är en svår situation när det kommer så många främmande. Du måste förstå att folk är rädda, när de ser dem. Kodord: svår situation."

Postar detta här också. Hoppas det är okej?

http://hbl.fi/opinion/i-dag/2015-09-20/770924/paula-salovaara-det-ar-en-svar-situation

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
2

Det är så mycket positivt i den artikeln också, hur hjälpivern smittar och hur nära människor ändå är varandra när det gäller att hjälpa. Ja, inte alla då, men de flesta.

Om den svåra situationen - de som flytt med livet som insats är i en verkligt svår situation…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
2

#1 Jo, väldigt mycket positivt också. Hon skriver det precis som jag känner det ibland. Ja, om det negativa alltså. Det positiva försöker jag alltid tänka på :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
3

#2 Precis. Att inte bli nedtryckt och handlingsförlamad, utan att ta fram det positiva…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen