Sparkade flykting - får sparken
En journalist från N1TV (Ungern) fångades på film då hon fällde en flykting som bar ett barn i famnen till amrken. Journalisten fick sparken omedelbart.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nyhetsfotograf-sparkade-flyktingar-far-sparken/
Personligen tycker jag det är oerhört lågt att fälla någon som bär på ett barn även om det alltid är illa att misshandla människor men det finns grader även i helvetet som det kallas.
l'm back
Håller helt med dig TS. Det är både fult och fegt
Såg klippet och tänkte att jag hoppas att hen får sparken. Kan inte hjälpa att vara lite skadeglad nu.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Helt rätt att hon fick sparken. Hur är en person funtad som kan ge sig på folk som bär på små barn och fälla dem till marken?
Hemskt! Vad tänker människan!? Förstår inte hur det kan finnas så mycket hjärtlösa människor i världen… (siktar då även på värre än henne) :(
Gud vad bra jag stavar…
Enligt henne själv var hon rädd har jag för mig att jag läste någonstans, men då kan man ju undra vad hon gjorde där om hon är rädd för bla kvinnor och barn?
Konstig sak att skylla på.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
#5 Inte för att jag på något sätt försvarar hennes beteende, men jag kan faktiskt förstå att hon var rädd. Att befinna sig i tumult och uppjagade situationer där människor springer för livet ställer höga krav på stresstålighet. Om man inte pallar trycket tar försvarsinstinkten över och då kan det bli så här. Även för en journalist som bara är där för att utföra sitt jobb.
Sajtvärd Katter iFokus
#6 Visst kan man förstå att människor blir rädda. Det här är ingen normal eller vanlig situation. Men för mig finns det inga tvivel om att hon gör det avsiktligt. Sekunderna innan står hon lugnt och filmar en bit ifrån massorna. Hon vänder sig om, tittar på mannen och barnet (som inte ens är på väg att springa på henne) och sedan väljer att sträcka fram benet. Ett märkligt sätt att reagera på rädsla.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#7: Ja, det ser inte ut som en panikåtgärd alls. Snarare som att hon fäller mannen och barnet för att poliserna ska kunna ta fast dem och hon ska få dramatiska filmbilder på allt. Cyniskt och elakt.
#7 Ja, det ser jättekonstigt ut, det håller jag med om. Kollar man på den andra filmsnutten där hon sparkar två andra är hon mer mitt i massan.
Sajtvärd Katter iFokus
Pappan som fälldes ner får jobb som fotbollstränare i Spanien! ❤️
"— Vi fick idén att hjälpa en kollega, säger Miguel Angel Galan, som driver en fotbollsskola i Getafe utanför Madrid. Han hade läst att mannen med pojken hade arbetat som fotbollstränare i Syrien. Mannen, vars namn är Usama Abdul Mohsen, spårades till Tyskland och den spanska fotbollsskolans personal övertalade honom att med sin son Zaid följa med till Spanien"
Jag älskar lyckliga slut! ❤️🙂
Där fick hon dumma fotografen!! 😈
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Underbart ❤️🙂