"Flyktingkrisen visar SD:s främlingsfientlighet"
Nu i flyktingkrisen ändras folks åsikter det har tex så har antalet som vill ta emot fler flyktingar ökat från 17% till 25%
Men reaktionerna från SD blir mer högljudda tex från Kent Ekeroths inlägg från twitter ”Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade."
http://www.dn.se/ledare/signerat/amanda-bjorkman-flyktingkrisen-visar-sds-framlingsfientlighet/
(ledare från dagens nyheter)
l'm back
De är desperata nu. Media fylls av mer vettiga artiklar nu som inte handlar om trångsynta rasisters åsikter utan om hur verkligt folk lever och dör medan de försöker fly från krig och förtryck. Även artiklar om svenskar som har fått nog av hetsen mot invandrare och säger ifrån, samt svenskar som hjälper flyktingar. ❤️Det går inte riktigt som SD hade tänkt sig … tack och lov.
Detta tar väl priset! Gunilla Schmidt är dessutom nämnde man i tingsrätten! Hur blir människor så här hatiska?
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
#2 😮
l'm back
😮😢Bedrövligt …
Förra veckan grät jag när jag läste rubriker, artiklar, insändare… jag grät av sorg över hur människor kan hata andra människor så starkt, enbart för att de är födda på olika ställen på vår jord. Den här veckan gråter jag också, men av glädje! Nu får andra rubriker, artiklar och insändare utrymme och förstärker den känsla som trots allt de flesta i Sverige har: att alla är lika värda och har rätt att få hjälp att fly undan krig och elände.
#5: Samma här, exakt samma. Jag är så glad 🙂
Jag blir också glad av alla artiklar om hjälpsamma, trevliga människor som hjälper andra i nöd :) Blir bedrövad av kommentarerna under artiklarna ibland dock…
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Aldrig läsa kommentarer … rassarna kör igång sina drev med sina många falska konton för att verka vara många fler än de är.
Kärlekens kraft❤️övervinner hatet, även om det inte verkar så ibland!
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Precis! ❤️
Jag måste säga att mitt facebookflöde har ändrats, från att vara mycket delningar om hat till att människor faktiskt delar hjälpinsatser, manifestationer och så vidare. Jag hoppas verkligen det är så på riktigt också. Jag väljer att se det nu, rasisterna och hatet finns ju fortfarande där, det är jag väl medveten om, men i alla fall de som finns på min facebook har vett att hålla käften nu när de inser att den största humanitära katastrofen pågår mitt framför ögonen på dem - och de står i bästa fall och tittar på, i sämsta fall vill de ha bort demokratin och är emot de mänskliga rättigheterna.
Samma, från inlägg om hatbrott så berättas det nu om människor som öppnat sina hem och hjärtan och hjälper med det de kan. ❤️
Är det samma personer som skriver om båda sakerna?
Inte i mitt fall - men som sagt, de som innan delat enbart avpixlat och exponerat har vett att knipa igen nu i alla fall. Även om de fortfarande finns där. Och folk som inte brytt sig särskilt mycket men ändå haft en liberal syn mot flyktingar har delat flera inlägg med manifestationer och hjälparbete.
Skönt. Kanske rasisterna börjar fatta hur elaka och trångsynta de framstår när de hetsar och häver ur sig det ena fula efter det andra.