Min artikel om att kräva avstånd
Jag skrev en artikel om hur det är att som muslim bli avkrävd på avståndstagande från IS dagligen, trots att man står för en helt annan värdegrund än terroristerna.
Läs gärna :)
http://www.expressen.se/debatt/sluta-be-mig-att-ta-avstand-fran-is/
Superbra!! 👍
#1 tack så mycket ! Du anar inte vilka vantolkningar jag fått på den artikeln idag på twitter, i bloggen och på mejl. Folk kan verkligen vända på ordet.
Folk borde lära sig att läsa. Du skriver mycket klart och tydligt, den som tolkar in fel saker i din text har antingen en agenda eller lässvårigheter. Stå på dig! 🌺
#3 tack så mycket <3 det kommer alltid en massor av knäppa troll när man blir publicerad av Expressen eller Aftonbladet, det får man räkna med tyvärr… De har lyckats få texten till att jag nog är terrorist.. imponerande haha.
Jag har lagt till dig som artikelförfattare här på sajten så kan du lägga in artikeln där, lättare att hitta i framtiden.
mvh
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Terrorist?! 😮Men jösses … det finns nötter överallt!
Jättebra artikel, skriver du någon annanstans också? en blogg eller liknande?
l'm back

Bra! Mycket relevant inlägg.
Den länken tycker jag att du ska lägga in på SDifok… förlåt, PolitikiFokus. Det behöver de.
😂
Instämmer i lovorden. Och med #9, om du orkar ta debatten där. (Själv har jag gett upp.)
Känner alltför väl igen den här oförmågan att läsa innantill hos många på "SD-sidan", och den frenetiska aggressiviteten.
Förutom deras effektiva propaganda, de grogrunder för missnöje den globala nyliberalismen (spelhålepolitiken) har gett som de förstår att utnyttja, och bristande bildning där även "PK-media" har ett stort ansvar för sina nästan genomgående negativa skildringar av islam, har vi i Sverige tyvärr också ett långt perspektiv som verkar åt samma håll: bilden av islam som Ärkefienden ända sedan medeltiden och regelbundet påspädd därefter. Ett ingrott mönster av samma kaliber som rysskräcken. Inget uppmuntrande, men bra att lära känna vad man har att kämpa mot.
Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.
Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.
Det var märkligt hur mitt inlägg har röstats bort och lagts tillbaks MÅNGA gånger. Vad är det som pågår egentligen? Det här anonyma bortröstningssystemet vet jag inte om jag gillar. Det borde ju framgå vem som okynnesröstar bort inlägg.
Någon som roade sig. Jag har fått 6 inlägg bortröstade o återpublicerade. dels härinne o dels på djurskydd.
Men det var ju märkligt - den där personen verkar inte ge sig! Men jag gissar vem det är…
Sanna? Jimmie?
#5 Tack så mycket… eftersom jag inte är riktigt är hemma på den här sidan måste jag fråga var jag gör det haha :)
#16 Du klickar på artiklar och väljer sedan "skriv ny artikel".
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Det handlar om generaliseringar!
Generaliseringar är något vi använder dagligdags.. för att orientera oss om omvärlden.. och vår egen plats däri!
Främst använder vi det när vi har dålig koll.. annars så är vi oftast mer nyanserade!
Dvs egentligen ett sätt att rationalisera.. så att omvärlden blir mer begriplig.. vilket om man är lågintelligent/fördomsfull/själv i utsatt samhällelig position kan omvandlas till en politisk agenda!
Om jag själv får lov att generalisera?😮
IS är ett problem.. främst för andra muslimer i Irak/Syrien/Kurdistan.
Störst problem är de antagligen för Alleviter, Shia och Kurder.. samt antagligen liberala sunniter?
Islam har minst lika många inriktningar som kristendomen.. det räcker gott för de flesta att hålla reda på protestanter och katoliker, samt Sunni och Shia!
Tillbaka till generaliseringar.. de har sin funktion i vardagen.. det farliga är när ogrundade sådana slår rot i samhället och upphöjs till daglig politik!
Det var inte allt för länge sedan som Judar var Europas paria.. numera är det främst muslimer och romer!
http://spraktidningen.se/artiklar/2015/03/darfor-alskar-vi-att-generalisera
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.