Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etiketter: främlingsfientlighetrasism
Läst 1096 ggr
Loris M
1

Frisör för "förtryckta kvinnor"

Ogillar starkt när folk drar felaktiga slutsatser och sedan vinklar det till att handla om invandrare. islam eller något annat som en del älskar att hata.

http://politik.ifokus.se/discussions/55b8f64b8e0e740313000fcc-frisor-men-bara-for-kvinnor?discussions-1

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

tlover
2

😂 Ja okej, vad hör herrfrisörs salonger till för religion då?

l'm back

Loris M
2

#2 Så långt har man nog inte tänkt här! 😃

MelodyX
1

Jag blir mest irriterad att personen inte vågar skriva ut  var den här omtalade frissan finns, om personen själv är rädd för att bli tvångskonverterad så skulle jag mycket väl kunna gå dit och fråga vad anledningen till fördragna gardiner är, men eftersom personen inte vill tala om det känns det ju som att sanningshalten i det hela inte är så stor… Och det gör att jag tar hela användaren med en klackspark.

Loris M
3

#3 Eller hur? Det är ju så lätt att ta reda på innan man börjar svamla om sexualisering, demokrati och förtryck. Sen tänker jag också, är det verkligen så hemskt? Om vi säger att man är uppvuxen med en viss tradition och är van att ha hijab och inte van att visa sig för andra män…. det måste väl ändå vara skönt att kunna gå till en frisör där man kan ta av sig hijaben utan att känna obehag och känna sig uttittad av män. Det behöver inte betyda att man känner sig förtryckt av sin man eller att man inte är jämställd.

Loris M
0

Någon som vet vad som hände? Tråden (i #0) är borttagen nu. Hoppas att det var TS-s initiativ som insåg hur löjligt det var.