Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etikett: övrigt
Läst 1438 ggr
VildaVittra
7

Hon vill modernisera slöjan – hotades

"– Vissa muslimer tror att jag vill förändra islam medan de högerextrema tror att jag försöker få svenskar att konvertera till islam, vilket inte alls är fallet. Jag förstår faktiskt inte varför, det här underlättar ju för kvinnor att få ett jobb i stället för att leva på bidrag."

http://www.metro.se/nyheter/hon-vill-modernisera-slojan-hotades-det-vackte-en-hatstorm/EVHody!Tj0YUr5HcmnEU/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CarolinaF
1

Så tragiskt att det här ska behövas, att människor ska känna att de behöver anpassa sin hijab efter västerländska skönhetsideal för att öka chanserna för att få samma rättigheter som alla andra.

vallhund
2

Har du läst artikeln + denna?

http://www.svt.se/opinion/article2857145.svt

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Ians
3

#1 Eller är det så att även den religiösa slöjan behöver moderniseras ? Mycket har ju omvärderat allt eftersom, så varför inte denna? Man kan välja att se det positivt också.

IceTee
1

En av kommentarerna var ju rätt… Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta åt den! Hen anser att man inte ska ha slöja på arbetsplatsen och att inte arbetsuniformer ska ha slöja eftersom det stödjer förtrycket mot kvinnor och är en fara för demokratin. Vissa människor är ju underhållande! För det finns inte en enda kvinna i världen som har slöja för att hon valt det själv? Precis som alla kristna kvinnor blir påtvingade att ha kors? Hahaha

Medarbetare på Skor iFokus

vallhund
1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

CarolinaF
3

#3 fast hon säger att det är för att underlätta för muslimska kvinnor att få jobb, det ska inte göras genom att ändra vårar sätt att klä oss utan genom att jobba emot diskriminering på arbetsmarknaden. Min hijab är inte i något som helst behov av att moderniseras, jag har rätt att bära den precis så som jag gör idag och fortfarande åtnjuta samma rättigheter som alla andra

Mysan59
3

En samling hycklare. Att ni inte skäms, som hjälper männen att förtrycka kvinnor och barn. JAG skulle skämmas livet ur mig.

IceTee
5

#7 att förbjuda en kvinna från att använda slöja är lika förtryckande

Medarbetare på Skor iFokus

Karmatarerskanise
0

Varför skulle inte hijab kunna vara moderiktig och utvecklas? Det sker ju hela tiden. 

#6 Min svägerska tycker det är kul med nytt. Men inget tvingar en att byta. Och jag tror personligen inte att det ger mer jobb för att man byter hijab.

tlover
4

Även om jag tycker att det är fel om folk känner att dom måste ändra på sin hijab för att tex vara moderiktig el få jobb så är det ju också fel att hota nån som uppenbarligen bara vill hjälpa.

Slöja ska man ha om man vill ha det, hur man själv vill ha det och man ska inte behöva ändra det pga mode, hot eller nått annat.

l'm back