Trevlig nationaldag!
Det vore trevligt att höra hur nationaldagen firas med multikulturella inslag landet runt….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Så himla kulturellt blir det inte här, multi- eller nåt annat. Vi gör som säkert många andra - tar fram grillen och äter nåt gott. Ja, och så har jag redan varit ute med hunden och njutit av sommaren. Tornseglarna är mina favoriter.
Jag firar ingen nationaldag, däremot så klart midsommar. I en av förorterna här brukar det vara "Midsommar Latino", jättekul! Tyvärr blir det inget i år, vad jag förstår.
På min ort brukar det vara ett multikulturellt samarrangemang, men i år blev det av olika anledningar inte av.
I kommunen där jag bor hade de som tradition för säkert 10, 15 år sedan att bjuda in alla nyblivna svenska medborgare som fyller år den 6 juni på en stor fest. En trevlig tradition som upphörde (vet inte varför) så jag belv aldrig bjuden på den festen. Fyller nämligen år på nationaldagen så även om vi inte firar nationaldagen på något speciellt sätt, så blir det alltid tårta hemma hos oss den dagen till eftermiddagsfika. 🎂
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Grattis Mesa!!! 🎁🎂🎈🌺❤️
Malena Ernman:

#5 Tack Magi-cat! 🙂🤗
#6 Så sant! Det är verkligen ett privilegium att födas i Sverige. Men många som är födda här vet tyvärr inte om det. Har träffat så många unga människor som är skoltrötta, missnöjda med sig själv och livet i stort, missnöjda med sitt utseende… och helt omedvetna om vilken tur de egentligen har.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Grattis mesa!
Vi var ute på stan och miljötränade med hunden. Staden hade ordnat med firande i rådhusparken, där var både svenskar och ickesvenskar. Det var en trevlig stämning, och hunden var jätteduktig bland allt folk, hoppborgar och musik.
#8 Låter trevligt. 🙂
Grattis, Mesa! 🎂🥳
Klokt sagt av den kloka Malena Ernman! Tack, Magi-cat ❤️