Multikulturellt iFokus

Multikulturellt

Etiketterarbeteföretagsamhetsysselsättning
Läst 929 ggr
VildaVittra
0

Röda dagar och OB-tillägg

I ett multikulturellt samhälle så har vi olika högtider. Traditionella stora högtider här är midsommar, jul och påsk. Jobbar man dessa dagar får man OB-tillägg, hur stor summan är varierar beroende på avtal.

Jag jobbade tidigare som chef inom vården och de man alltid frågade i första hand om de ville jobba extra de dagarna var personalen som inte var kristna eller ursprungligen från Sverige.

De fick dessutom lättare ledigt under sina högtider då de inte var röda dagar. Kan du se utrymme för att istället ha flytande röda dagar beroende på kultur? Dvs att en muslims röda dagar skulle infalla under exempelvis ramadan?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vallhund
0

Just ramadan kan bli lite knepig eftersom det är en hel månad. I arbetslivet torde det inte innebära några problem, men i skolorna kan det bli svårare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

tlover
0

Det finns ju en stor fest i slutet av ramadan däremot. En gång när jag gick i högstadiet så inföll slutet av ramadan vid jul så jag och mina muslimska kompisar bytte faktiskt presenter.

Jag vet inte om det är en viktig fest eller inte däremot.

l'm back

vallhund
0

Jo det är en stor fest som firas med dunder o brak, o mycket mat!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.