Annons:
Etiketterintegrationimmigrationpolitik
Läst 1043 ggr
Loris M
2019-02-06 12:15

Utvisas efter tio år i Sverige

Migrationsverket igen som förstör människors liv p.g..a formaliteter. Den här gången en familj där båda föräldrar har bra jobb och där deras 12-årige son bott i Sverige i nästan hela sitt liv.

"Migrationsverket konstaterar i sitt avslag att båda föräldrarna arbetar och har avtalsenliga löner och i övrigt uppfyller kraven för att få arbetstillstånd, ändå nekas föräldrarna tillståndet. Enligt Dublinförodningen borde de nämligen ha sökt asyl i Ungern där de mellanlandade på sin flykt från Uzbekistan 2009. Och eftersom de inte lämnade landet redan 2009 utfärdades ett så kallat återreseförbud för Gairat Gofforov.

Enligt Migrationsverket kan arbetstillstånd inte kan beviljas på grund av det tvååriga återreseförbudet från 2018 som hindrar dem att återvända till Sverige – om de skulle söka tillstånd från Uzbekistan. Vidare menar Migrationsverket att barnen pratar uzbekiska ibland och har kontakt med släktingar i Uzbekistan. Dessutom framhålls att familjen fick sitt första avvisningsbeslut redan under år 2009."

Läs hela artikeln!

Annons:
Magi-cat
2019-02-06 12:18
#1

Det är helt fruktansvärt! 😡

Om inte annat finns det Barnkonventionen att luta sig emot. Om inte sunt förnuft räcker för att de måste få stanna….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zepp
2019-02-09 15:56
#2

I sämsta fall får man luta sig mot barnkonventionen!

Iallafall så läste jag artikeln/ögnade igenom den iallafall.

Aså jag har i princip inget emot svenska lagar/EUs lagar för den delen.

De är lite komna ur demokratiska samhällen, ur den västerländska demokratins vagga?

Iallafall.. jag inbillar mig att lagstiftningen halkar efter den globala utvecklingen?

Förr så flydde man till grannlandet, till fots, dvs det var på den tiden då flygplan inte ens var påtänkta!

Aså WTF.. i dag flyr man iallafall om man har råd via flyg, då kan man få mellanlanda i olika länder!

Iallafall igen.. man kan ha anledning att fly för egen del, sin partners, sina barns skull, då skall man söka asyl i närmaste land.. ponera att närmaste land oxå är en diktatur/håller med det land som man flyr ifrån eller överhuvudtaget inte ens vill kännas vid att det faktiskt finns länder där man behöver fly ifrån?

Så kommer vi osökt in på Sverige/EU oxå, dvs har man väl landat i ett EU-land så skall man där kunna ansöka om asyl.

Men med tanke på att det förekommer lite olika tolkningar inom EU, tex vill inte Ungern ha invandring, så får man flyga vidare.

Och iomed nästan samma lagar så borde Ungern ha hindrat deras vidareflyg till Sverige och låst in dem i flyktingläger redan 2009!

Men det ville de inte för då hade det kostat statskassan en ansenlig summa, lite oavsett om de fått stanna eller ej, det värsta scenariot i Ungern vore nog om de hade rätt att stanna, iomed att de ledande politiska partierna inte vill ha invandring?

Osså då back to Sweden, de har levt här i tio år, både pappa och mamma har jobb, de har köpt en bostadsrättslägenhet, hur f*n fick de lån som illegetima invandrare?

Deras son har gått i svensk skola iallafall i 5 år, deras föräldrar har jobbat, betalat skatt och i övrigt gjort det mesta rätt som vi förväntar oss av iallafall svenska medborgare!

Dvs problemet är knappast utländska personer som sköter sig utan personer som inte sköter sig, dvs vi har ett problem iomed att vi inte kan utvisa personer som inte sköter sig, såväl utländska som svenska!

Iomed det så kan vi bara utvisa utländska medborgare, det är ett problem.

Oandrasidan så får vi väl hur som helst ta tag i hur vi hanterar våra egna medborgare, anställer mer poliser, dvs vi är ett rikt land, vi har råd med sådant, men ge fan i att utvisa utlänningar som sköter sig, iomed att vi har arbetskraftsbrist!

Dvs alla utlänningar som sköter sig, arbetar, betalar skatt, som har barn som i framtiden eventuellt kunde bli poliser/sjuksköterskor/byggnadsarbetare/vanliga j*vla arbetare/tjänstemän bör inte utvisas!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
2019-02-09 17:40
#3

Iallafall så vill jag i första hand utvisa Kenth Ekeroth till Ungern.. oops, han har redan flyttat dit, trots att hans far är svensk, hans mor från Kazakhtstan?

"Ekeroth är utbildad civilekonom. Han gick med i Sverigedemokraterna år 2006. I Europaparlamentsvalet 2009 fick Ekeroth näst flest personröster i Sverigedemokraterna. Ekeroth har judisk bakgrund, från sin mor som föddes och växte upp i Kazakhstan, dåvarande Sovjetunionen, och invandrade till Sverige via Polen, men säger sig vara sekulär. Hans tvillingbror Ted Ekeroth är även han aktiv inom Sverigedemokraterna och var tidigare ledamot av Lunds kommunfullmäktige."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kent_Ekeroth

Aså WTF, lagar hit och dit.. i slutändan styrs det av dagsaktuell politik, dvs vi vill begränsa invandringen/ha kontroll över vilka personer som kommer hit, om de har skäl för att komma hit, om de har skäl för att söka asyl här!

Iallafall så verkar det hur som helst vara lite skillnad mellan person och person, det handlar mer om dagsakuell politik att göra!

Dvs Ekerotharnas mor kom från forna Sovjetunionen/Kazakstan/var av judiskt ursprung/. klart att hon fick asyl här, speciellt under kalla krigets era!

Jösses altså hur det mesta  handlar om dagsaktuell politik?

Förr så handlade det om att krossa Sovjetunionen/Warsavapakten, då tog man emot kreti o pleti därifrån, numera handlar det mer om flyktingar från mellanöstern och fördelningen av dessa inom EU!

Dvs iomed att vi är en del av den sk västerländska demokratiska världen.. ledd främst utav USA, så är det helt okej att ta emot flycktingar från Östeuropa.. bara de är antikommunister!

Dvs det är fortfarande skillnad på flyktingar och flyktingar.. iallafall så verkar det som att Kent Ekeroth har lyckats etablera sig i Ungern som företagare, till stora delar tack vare pengar från sveriges riksdag, eventuellt oxå från främmande stats konton, vilket aldrig verkar ha utretts tillräckligt?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LBB
2019-02-11 15:34
#4

Problemen uppstår ju när man inte initialt följer de bestämmelser som finns. Frågan är väl, ska vi ha en tidsgräns, där man erhåller uppehållstillstånd oavsett orsaker. Har man bott i landet , låt säga 10 år, har barn so m bott här hela livet, ska man då per automatik få stanna?

Zepp
2019-02-11 23:21
#5

Håller med dig dvs Kent Ekeroth med broder borde ha utvisats till Kasakstan för länge sedan, långt innan han blev riksdagdagslledamot!

Menna hur j*vla många sådana tidsfördröjellser borde vi acceptera?

En helt annan sak är huruvida Kaskatsathan accepterat dessa som återvänadare?

Nu så verkar problemet sluppit oss ur händerna iomed att kenth numera verkar ha aklimatiserat sig i Ungern.. till stora delar enligt hans egen utsaga  pågrund av man att man inte vill ha invandrare i Ungern, jag får lixom inte ihop det där.

Såå, nu återgår jag då lite of topic till invandrare i Sverige, sådana som sköter sig, köpt bostadsrätt/där  bägge föräldrarna har jobb, barnen går i svensk skola, osv, det är där jag kan tänka mig att vi/jag kan göra  en massa undantag!

Inte nog med det, vi har en massa av svenskt ursprung som knappast bidrar det minsta, till samhället.. hur vore det om de blev tvungna att jämföra sig med sk invandare som de fakto är asimilerade, har köpt bostadsrätt, har arbete, betalar skatt, har sina barn i svensk skola, som sköter sig som vi önskar att de flesta gjorde, dvs gör rätt för sig!

Nu så är jag lixom inte sådan.. utan vi skall inte dumpa vår egen skit på Ungern eller andra nationer.. men jag ger lixom inte ett skit för sådana som vill skylla sina egna tillkortakommanden på "invandrare" när de själva inte når upp till normen.

Och nu kommer jag glida in lite på politik dvs Kenth  har mer gemensamt med Orban/Putin, så jag ser lixom inget problem med att han bosatt sig där tack vare pekuniära subsidier från vår riksdsdag/skattemedell.. lika gäller en sk "invandrarfamilj" som lyckats etablera sig och få lån till att köpa  en bostadsrätt.

I princip så anser jag det vara ett bra byte!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: