Annons:
Etiketterintegrationimmigrationpolitik
Läst 894 ggr
Loris M
2018-09-12 21:59

SD behöver integreras med majoriteten av Sverige

Delade inlägget på Lika villkor så jag gör det här också. 

Välskrivet av Ursula Garro! 👍 

"Efter Jimmy Åkessons angrepp i fredags tänker inte jag hålla tyst längre.

En privilegierad man som har fått TUREN att födas i ett av världens rikaste land, som är uppvuxen i en vanlig tätort i Blekinge, som kommer från en medelklass familj, som inte har gjort klart högskolan, som inte haft ett riktigt jobb innan politiken… Ska den personen tala om för mig, en invandrare, som kommer från Peru, ett land där inbördeskrig, korruptionen och terrorism har präglat samhället, som kommer från ett fattigt område i Lima, som är ett skilsmässobarn, som har två högskoleutbildningar, som pratar tre språk flytande, som har haft olika jobb från 15 års ålder, som har haft olika jobb i Sverige, som har varit engagerad i frivilligorganisationer, som är en stolt bärare av min peruanska kultur och identitet… Ska HAN tala om för MIG hur man lyckas få jobb i Sverige? Ska han tala om för mig att jag kommer aldrig passa in i Sverige för att jag inte är svensk, för att jag inte assimilerar den svenska kulturen? 

Jag kommer aldrig blir svensk och har inte som mål att bli det heller. Men jag är svensk medborgare, bor här, arbetar här, älskar här och tänker inte sluta med det. Jag bidrar till det här samhället med både min kultur och mina prestationer. Jag försöker inte förinta svenska traditioner. Hemma hos oss firas det jul, midsommar, påsk, det äts köttbullar och julskinka. Vi firar också Perus nationaldag och äter ceviche. Senaste VM hejade vi både på Sverige och Peru och vi alla hejade på båda lag vid sista vänskapsmatchen mellan Peru och Sverige för vi visste att vi skulle vara vinnare oavsett resultat. 

Jag är inte ett hot mot svenska traditioner. Jag berikar dem och förstärker dem. En invandrare behöver inte ge upp sin kultur för att älska Sverige och anamma den. 

Det är möjligt att leva i fred med sig själv och låta andra leva i fred. Vi kan alla vara vinnare.

SD utnyttjar människors okunnighet och rädsla för sådant som är främmande för att få makt. Men det jag har lärt mig av Sverige är att det inte finns något mer svenskt än kunskap, tolerans och solidaritet. SD behöver integreras med majoriteten av Sverige och behöver anpassa sig till den moderna multikulturella Sverige.

Allt detta talar jag om gärna för Jimmy Åkesson."

Annons:
vallhund
2018-09-12 22:33
#1

Tack Loris M  🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LBB
2018-11-26 01:31
#2

Låter ju fint, men ska vi därför blunda inför de utmaningar vi står inför?

Många av er som kom från Sydamerika kom från previligierade förhållanden, en elit helt enkelt. Med högutbildade föräldrar och studietradition, vilket gjorde det betydligt lättare att integrera er i samhället. Går knappast att jämföra med dagens situation där de flesta som kommer inte har ens gymnasiekompetens, knappt talar engelska eller franska. En integration i samhället för dessa grupper är för många en omänsklig uppgift och de blir därför dömda till ett liv i hjälpberoende o utanförskap.

Zepp
2018-12-10 21:43
#3

Det där tror jag lixom inte på med mindre att någon påvisar skillnaderna via iallafall något så när vederhäftiga undersökningar!

Var inte alla från Chile lamaherdar?

Iallafall, Syrien har en högt utbildad befolkning.. hög jämförbart med andra länder ioförsig!

Iallafall så de som kom från Chile/Bosnien, kunde inte heller engelska eller franska, de från Chile kunde spanska, de från Bosnien kunde Rysska.. iallafall de som var välutbildade!

Dvs de behärskade iallafall om de var välutbildade något utav våra stora världspråk!

Menna, varför skall vi blunda för problem överhuvudtaget, det är detsamma som att undvika framtida möjligheter!

Dvs hur gör vi med vår egen befolkning och hur bedömmer vi dem utifrån deras förmåga att begripa/tala/skriva, Engelska, Rysska, Franska, Tyska, Kinesiska!

Nu så råkar jag jobba på ett företag  som är underleverantör till ett stort kinesiskt företag, dvs Volvo Car AB, där är det bara Engelska som gäller!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: