Annons:
Etiketterbarnskolverksamhet
Läst 1225 ggr
vallhund
2018-07-07 10:03

Vs förslag för ökad jämlikhet

"Vänsterpartiet vill starta gratis idrottsskolor för alla barn mellan 6 och 12 år och se en röd skattereform där skatterna för de som tjänar lite sänks samtidigt skatten på kapitalinkomster höjs.

- Socialdemokraterna och högern har tillsammans gjort en marknad av välfärden och skapat ett skattesystem riggat för de rika, säger partiledaren Jonas Sjöstedt."

http://www.gp.se/nyheter/sverige/v-vill-minska-klyftorna-med-idrott-och-skattesänkningar-1.6896867

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

  • Redigerat 2021-01-17 07:30 av Loris M
Annons:
Farwuq
2018-07-07 11:56
#1

Jag undrar om de skattepengar man får in på förslaget räcker till de »idrottsskolor« som man snackar om.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

vallhund
2018-07-07 12:44
#2

Frågan är hur mycket dom kommer att få igenom efter valet. Risken verkar vara hög för att SD får sätta agendan genom sambeskattning, bort med vikta pappadagar o strängare lagar kring abort.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Hayabusa]
2018-07-08 17:33
#3

#1 Ska de få ut någon rejäl effekt av skattehöjningar så måste skatterna höjas för den breda massan. 

"Enligt V skulle partiets förslag öka skatteintäkterna med 37 miljarder netto 2019, 50 miljarder 2020 och 54 miljarder 2021. Det ska innebära att reformutrymmet ökar till 45 miljarder kronor 2019 och 128 miljarder år 2021."

De summorna kramar man ut inte ur hur som helst…

Farwuq
2018-07-09 07:58
#4

En massa munväder som vanligt; det är mycket svårare än så att skapa idrottskolor.

Sen… Alla som inte är intresserade av idrott, de lämnas utanför som vanligt.

Det är inte så lätt som de antyder.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hayabusa]
2018-07-09 08:09
#5

#4 Verkligen inte. Tilläggas bör att vi redan idag sedan lång tid tillbaka har massor av småklubbar runt om i landet som jobbar med barn & ungdomar på ideell basis. Mindre föreningar på lokal nivå, i regel är det fotboll som det handlar om. 

300 idrottsskolor (vad det nu exakt innebär) är kanske ett fint ideologiskt mål för V, men lär aldrig förverkligas.

Farwuq
2018-07-09 08:33
#6

Idrott är inte vägen ur eländet, det är insikter i samhällansvar som krävs.
Sen måste vi offra alla heliga kor som finns i det politiska samhället.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Hayabusa]
2018-07-09 08:38
#7

#6 Instämmer. Lagidrott som fotboll, hockey etc. kan vara bra hjälpmedel, men det är inte grunden för en långsiktig lösning.

Farwuq
2018-07-09 09:18
#8

För att ta några heliga kor som jag mins:
Motboken var ett medel för att gynna överklassen och framgångsrika män. När den väl avskaffats så uteblev motivationen att köpa ut ransonen, vare sig man behövde den eller inte.
Mellanölets avskaffande fick ungdomar m.m. att vända sig till HB eller köpa ur baklucka på någon skruttig Volvo som langaren hade.
Nu återstår den medicinska marijuanan son de gravt sjuka behöver. 

Det finns så många galenheter i politikernas värld att man storknar.

Det verkar som de bara vill gynna "maffian".
😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hayabusa]
2018-07-09 09:38
#9

#8 Ja, hur man än vänder och vrider sig så…något jag frågar mig själv är: Hur mycket KAN politiker förändra? På riktigt, alltså. Det pratas mycket om förändringar och "så kan vi inte ha det" m.m. Det tillsätts utredningar och avsetts resurser & pengar bara för att vara tillbaks på ruta 1.

"Gratis idrottsskola"…vad jag vet kostar det inget att gå i skolan redan idag?

Zepp
2018-07-17 20:01
#10

Mnjae.. Vs förslag är för lagom för min smak!

Utan jag ser helst att arbetsinkomster skattas samma som kapitalinkomster, dvs max 25%.

Aså vi har bland annat skatter för att vi skall sluta göra vissa saker, typ alkholskatt för att vi inte skall dricka så mycket, bränsleskatter för att vi skall köra mindre bil/välja bilar som drar mindre.

Såå.. varför har vi straffskatter på arbetsinkomster men skattefördelar på kapitalinkomster?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: