Annons:
Etiketterintegrationimmigrationpolitik
Läst 802 ggr
DesK
2018-06-11 21:33

Fin integration

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kl 22 i lördags kväll var vi och många fler här i byn bjudna till en Iftarfest dvs en muslimsk bryta-fastan-fest. I vår lilla by har vi nu 31 nyanlända familjer och ca 12 ensamkommande flyktingar. Det var familjerna som hade lånat en lokal i byn, för att bjuda oss grannar på iftar, som tack för det välkomnande och den hjälp som de har fått. Det var flera dignande bord med mat och ett stort bord med sötsaker och vi var många som lät oss väl smaka och hade en riktigt trevlig kväll. Positiv integration, när den är som bäst Glad

Bilden fick vi låna av vår granne Carina Lisbeth Lundblad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Loris M
2018-06-11 21:36
#1

🌺

Dioramabyggare
2018-06-11 21:42
#2

👍

Magi-cat
2018-06-11 21:46
#3

Underbart! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kyllan56
2018-06-24 14:19
#4

Fantastiskt!👍

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Vixxen
2018-06-24 14:27
#5

Härligt!

[strutter]
2018-06-24 14:32
#6

😴

Annons:
DesK
2018-06-24 16:33
#7

#6 Strutter, vad menar du med ditt inlägg?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[strutter]
2018-06-25 13:24
#8

#7 Jag menar precis det. Att jag blir så trött…Tyckte du att det var svårt att förstå?

Loris M
2018-06-25 13:33
#9

#8 Trött på vad? Trött på integration, trött på pratet om det, trött på att skriva, konversera, uppföra dig, känna empati, glädje….?

Oavsett vilket så är det bara att låta bli att skriva när du är så trött.

vallhund
2018-06-25 14:55
#10

Instämmer. @strutter får gärna förklara vad som menas.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[strutter]
2018-06-26 09:23
#11

#9
#10
Ja, jag är innerligt trött på allt gullande och snuttande med de individer som många av dom inte ens skulle vara här. Samtidigt som våra barn och gamla tvingas fara illa bara för att det saknas resurser. Jag vet. Min gamla mamma dog på en vårdavdelning för någon månad sen, och den "vård" hon fick var inget annat än ovärdig. Nej, där satsas det verkligen minsta möjliga. Så…därför är jag såååå trött… Förlåt så hemskt mycket om jag råkade kränka er!

Loris M
2018-06-26 10:27
#12

#11 Tror du på riktigt att din mamma fick sämre vård för att det "gullas" med nyanlända? Att det saknas resurser inom vården, utbildning m.fl. är sant men det har andra orsaker än det du verkar mena. Det saknas mest personella resurser och inte ekonomiska, något som just dessa nyanlända kan råda bot på. 

Skolan är exempelvis i kris, lärarna går på knäna, men det finns inga pengar i världen som kan rätta till det. Det krävs mycket mer än pengar och det krävs framförallt fler personer som vill utbilda sig till lärare. Landets universitet och kommuner har det kämpigt att rekrytera och få studenter att välja att utbilda sig till lärare. Varje år sjunker antalet sökande på många universitet samtidigt som behovet av utbildade ökar ständigt. Det är ett problem som direkt påverkar kvalité och som inte har ett dugg med pengar att göra. 

Att tro att pengar som satsas på nyanlända kan ges direkt till vård eller utbildning så kommer allt bli bra, är otroligt naivt och okunnigt. Nej, jag blir inte kränkt av din kommentar men väldigt trött på kommentarer av den typen.  Det är alltid samma visa - alla våra problem inom alla sektor i landet beror på invandrare. 😕

[strutter]
2018-06-26 10:35
#13

Ja. Punkt.😴

Annons:
vallhund
2018-06-26 14:52
#14

#13

Jag föreslår att du slutar skriva här o istället håller dig till sajter som gullas med SD tankar.

Dina inlägg har 0 med trådstarten att göra. Ta detta som en varning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[strutter]
2018-06-26 20:08
#15

Bedrövligt!

vallhund
2018-06-26 21:07
#16

👋

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: