Kulinariskt

Zeinas kitchen

2018-02-13 20:19 #0 av: Loris M

Om ni ännu inte upptäckt Zeinas matlagning så tycker jag att det är dags. Glad Hon har en blogg som hon uppdaterar ofta och varje söndag lägger hon ut en matsedel för veckan som kommer. Här kommer ni till matsedeln för denna vecka:

http://zeinaskitchen.se/veckomatsedel-v-6/

Hon jobbar som hemkunskapslärare och hennes mat är helt fantastisk tycker jag och hon hämtar inspiration från hela världen. Dessutom har hon nästan alltid en alternativ rätt för de som äter vegetariskt. Så här skriver hon om sin mat: 

"Mina recept är inte komplicerade och det är en härlig blandning mellan svensk husmanskost, libanesiska grytor, chilenska empanadas, irakiskt bröd, italienska köttbullar, kanelbullar, thailändska pannkakor, indisk curry, grekisk sallad och turkiska biffar. Förhoppningsvis hittar du något gott här som tilltalar dina smaklökar."

http://zeinaskitchen.se/om-zeinas-kitchen-2/

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-02-13 20:23 #1 av: DesK

Zeinas kitchen är superbra inspiration till såväl vardagsmat som festmat Glad

Désirée

Anmäl
2018-02-13 20:32 #2 av: Loris M

Det tycker jag också DesK. Glad Och många rätter är lättlagade och kräver inte så mycket tid i köket. Jättebra när man kommer från jobbet och något ska snabbt lagas.

Anmäl
2018-02-13 20:40 #3 av: DesK

En annan stor fördel med Zeinas recept är att hon ofta ger ett vegetariskt alternativrecept Skrattar

Désirée

Anmäl
2018-02-13 20:45 #4 av: Loris M

Ja, jag skrev det också som en fördel. Glad Och så fina bilder och beskrivningar hon lägger upp. Jag har blivit inspirerad till att laga andra och nya rätter och även mina barn som är kräsna när det kommer till maten hittar massor de gillar. 

Anmäl
2018-02-14 10:45 #5 av: vallhund

Tack för länkarna!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.