Annons:
Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 1369 ggr
vallhund
2016-10-24 11:55

SD förnekar sig inte

LÄS MER: SD måste sparka ut Kent Ekeroth nu

"Det visar lördagens utspel då sverigedemokraterna Kent Ekeroth, riksdagsledamot samt ledamot i justitieutskottet, och Jörgen Fogelklou, Göteborgföreningens ordförande, helt omotiverat hänger ut en 15-årig pojke med utländsk bakgrund på sociala medier och antyder att pojken ljuger om sin ålder. Båda lägger ut en bild på fem högstadielever som deltar i TV4:s "Nyhetsmorgon" för att diskutera skolan med utbildningsminister Gustav Fridolin (MP)." 

"Den här typen av påhopp krossar drömmar och ambitioner. Det krossar viljan att delta i samhället. Det krossar viljan att vara en del av Sverige. Kommer den här killen någonsin ställa upp på en intervju igen eller ha modet att engagera sig i skolpolitiska frågor i framtiden? Vilka signaler skickar det till alla barn som ser på programmet, fyllda med drömmar om framtiden?

Att partiföreträdare helt utan grund misstänkliggör ungdomar med utländskt påbrå på detta sätt är ohederligt, olämpligt och långsiktigt även skadligt för individer och för samhället som helhet. "

http://www.expressen.se/debatt/utspelet-visar-vilka-sd-egentligen-ar/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Sommarek
2016-10-24 12:17
#1

Fast barn är väl i princip de som de vågar ge sig på…  😟

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

vallhund
2016-10-24 13:17
#2

Vad gulligt att någon anmält mitt inlägg!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[tk1971]
2016-10-24 19:24
#3

#2: öh…. för vaddå?

Loris M
2016-10-24 20:13
#4

#3 Det brukar vara så på den här sajten. Så fort vi nämner SD blir våra och andras inlägg anmälda. Barnsligt och onödigt. Men jag ser det ändå som något positivt. De som gör det brukar med största sannolikhet hänga på andra sajter där invandrare, flyktingar och ensamkommande barn bär skulden för precis alla orättvisor i vårt samhälle och som tar alla jobb, pengar och bostäder. Typ. 

Att de läser här är ett gott tecken. Kanske lär de sig något och får en lite mer nyanserad bild än vad de får på dessa andra sajter.

Zepp
2016-10-24 21:46
#5

Just Kent Ekeroth förefaller vara gåsen som allt vatten rinner av?

Hans olika affärer med järnrör och diverse Ryska konstiga personer, hans olika sk nyhetssajter, med Chang och andra ser mer ut som att han har mer åtaganden än SD, Riksdagen, Sverige!

Vem vet.. han kanske bara har otur?

Oandrasidan så kanske han oxå bidrar starkt ideologiskt och ekonomiskt till rörelsen?

Iallafall så är han, hans broder och moder sådana som partiet anser borde utvisas tillKasachstan!

Lustig kombo ioförsej?

Fast oandrasidan så nämns han som den främsta omskaparen av SD från att ha varit ett antisemitiskt parti till att bli ett antimuslimskt parti.

Fast araber är oxå semiter, rent härkomstmässigt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

vallhund
2016-10-24 23:20
#6

Nu har även inlägg #2 anmälts. 😂

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
MelodyX
2016-10-25 15:52
#7

Och det senaste. De gillar dig Vallhund. Skarpt. Du måste vara ett riktigt hot för dem. 

Förövrigt. Jag skäms över SD och dess bajsbruna följare som inte kan tänka själva. Som förälder skäms jag, och Åkesson är tyst. Att han bara är en ledare som ser bra ut i kostym för att de andra ska kunna hålla på med sitt kriminella skit måste tära något oerhört på honom, jag tror ju han skäms för sina partikamrater också. Jag hoppas det i alla fall, om det finns någon som helst hjärna i honom.

vallhund
2016-10-25 16:43
#8

Yez, mycket hotfull, samtliga mina inlägg i tråden har nu kommit upp i två anmälningar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Loris M
2016-10-25 19:46
#9

Så här skriver Malena Ernman på sin FB-sida:

"Det verkliga problemet med den öppet rasistiska uthängningen av den 15 åriga pojken är att den är en del av ett mönster - ett mönster som orkestreras av ledningen för ett av Sveriges största politiska partier. Ett parti som varannan svensk enligt upprepade opinionsundersökningar säger sig vilja rösta på eller samarbeta med. 

Inför förra valet fanns en tid då antirasister byggde brandväggar mot extremhögern - nu bygger extremhögern sina brandväggar själva: Förra månaden var det särskoleelever som hånades samtidigt som det skrevs antisemitiska motioner i riksdagen. För det senare fick riksdagsledamoten avgå - men samtidigt sitta kvar visade det sig… 
Däremellan stod partiets ekonomiska talesperson och delade med sig av en historia där tyska nazister sparkade på fårkadaver och samtidigt stönade ut "Die Juden". Den ekonomiska talespersonen skrattade så han skakade åt sin historia.

Det här ska inte ses som enskilda händelser. 
För det här är inte enskilda händelser. Vi lever idag i ett land där folkvalda politiker öppet hånar och mobbar våra barn för deras utseende och ursprung. Och ännu en gång har öppnat vi en väg till anständighetens ände. 
Den vägen får inte leda in i värmen.

Den vägen ska hållas stängd."

Sommarek
2016-10-26 07:40
#10

#7 Jo, det är det fler som är. Nån finnig unge har fått tag i min namne (det har hänt förr, fast tvärtom den gången, så vi lärde liksom känna varandra) och påstår att hon/jag är "uthängda" och ska "byta namn", vilket ingen av oss känner så stort behov av just för tillfället.  😃  SD-svansen förnekar sig inte.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

vallhund
2016-10-28 13:12
#11

"Här är SD-topparnas hån mot våldtäktsoffren.

Gruppledaren i riksdagen Mattias Karlsson får ett utbrott och kallar en kvinna som gruppvåldtagits av "afrikaner" för "indoktrinerad" - och får medhåll av partiets rättspolitiske talesman Kent Ekeroth.

SD-ledamoten Jonas Millard sprider en våldtäktsdom till en partikamrat med kommentaren: "Kul läsning".

– Det är sjukt att det ska vara på en sådan nivå om man sitter uppe i riksdagen. Det är helt galet, säger en av de våldtagna kvinnorna."

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topparna-hanar-offer-for-valdtakt/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
2016-10-28 14:03
#12

Obehagligt. 🤢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2016-10-30 03:38
#13

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Zepp
2016-10-30 14:42
#14

Och SD-kvinnor såras när deras manliga förebild såras i sin manlighet!?

Eller när de inte får tag i någon sådan man.. som skulle tänkas såras utav konkuransen i ett multikullturellt samhälle som Sverige!

De sårbara männen har jag lixom inte så svårt att begripa.. däremot deras kvinnliga svans!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Magi-cat
2016-10-30 15:15
#15

"Det värsta i den här historien är inte att Ekeroth och hans gäng sprider uppgifter som bevisligen är falska.

Det riktigt skamliga är att ledande företrädare för ett riksdagsparti ger sig på en skolelev, därför att han har ett mörkt utseende, har kommit in i puberteten och således är ett nyttigt vapen i partiets politiska propaganda. Fotot på barnet ska föra tankarna till de nidbilder av det ”främmande” som Sverigedemokraterna försöker suggerera fram.

Kan rasism yttra sig tydligare än så? Kan fegheten och skamlösheten i en sådan politisk retorik bli öppnare? Har Jimmie Åkesson något mer att säga om sina kompisar i SD-toppen än att kalla deras agerande för ”olyckligt”?"

http://dela.dn.se/sYC1OreKzVE5HuQrCt8N0jFg5FEdI-75beDLvJXmyWarzUZy8OBSpRK2lcislxDloNwC_wtELle-BsQw2ZAdNA


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2016-11-01 18:35
#16

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2016-11-02 12:37
#17
[Söderort]
2016-11-03 13:26
#18

#16 Han fick ju väldigt mycket källkritik av SvD? Gellert Tamas tidigare bok om Lasermannen fick ju kritik för hans egna slutsatser som inte stämde. 

http://www.expressen.se/kultur/kritik-mot-kallkritiken-i-tamas-hyllade-sd-bok/

http://www.svd.se/bedrageriet-bakom-kulisserna-hos-sverigedemokraterna/om/bokhosten-2016

Sommarek
2016-11-03 13:34
#19

#18 Och ändå verkar SvD-kritikern dela hans uppfattning om SD… och kritikern själv anger inga källor alls.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Söderort]
2016-11-04 09:01
#20

#19 När författaren Gellert Tamas sökte jobb senare som journalist fick han nej av SvD och DN då han inte var tillräckligt bra för tjänsten. Det var bara Aftonbladet som tog i mot han som journalist. I boken Lasermannen så påstår han att John skulle ha  ideologiska skäl till angrepp på invandrare vilket förnekades av John.

Vidare så skrev Gellert boken "De apatiska" där han ljög vad  åklagare Lise Tam sa. Samtalet med Gellert spelade åklagaren in och stämmer inte överens med boken. 

Nu finns tyvärr radioprogrammet kvar hos SR men Tamas fick senare be om ursäkt för felet han gjorde. Sen uttalade sig läkare om hans bok.

http://www.expressen.se/nyheter/allvarliga-faktafel-i-tamas-bok-de-apatiska/

Annons:
mangemani4
2016-11-23 16:44
#21

inte opartiska eller objektiva för fem öre här verkar det som;).

alla de tusentals oskyldiga människor som under årens gång har hängts ut för att vara rasister då? alla de oskyldiga som har fått besök utav kriminella på deras jobb tex och som har fått sparken för att besökarna har berätta för deras chefer om någon kommentar som PK-folket har uppfattat som rasistiskt och slagit på krigstrumman åt? allt oskyldigt folk som har fått besök utav kriminella AFA medlemmar, blivit trakasserade, hotade, misshandlade, fått hem förstörda och åter igen, pga nån kommentar som PK-folket har uppfattat som rasistiskt och som måste tystas ned. och en herrans massa med. men det är ju klart, trakasserier, hot, misshandel, vandalisering och förföljelse räknas ju inte om det handlar om vita. men en migrant som misstänks för att ha ljugit om sin ålder(vilket är rätt så känt vid det här laget att det r många som har gjort), ja då blir det ramaskri.

demokrati? yttrandefrihet? pfft, ren och skär skitsnack när det är sagt från vänstern, den "goda" sidan(som är allt annat än goda). ren och skär idioti kallar jag det för.

jag vet att jag pratar inför döva öron nu, öron som är fullt inställda på en sak och inte kan tänka objektivt, för kommentarerna som följer kommer bara bestå utav förnekelse och en massa tjafs, så jag tackar för mig.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Magi-cat
2016-11-23 17:00
#22

#21 Hur pass objektivt tänker du själv?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2016-11-23 17:34
#23

#21 Du får fila på språket o tona ner din attityd om du vill fortsätta att skriva här, annars finns andra sajter där åsikter som dina är välkomna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kamera0710
2016-11-24 16:36
#24

#21 Var gärna lite mer konkret.

Sommarek
2016-11-25 09:02
#25

"Jag sprider lite generaliserade åsikter och drar mig sedan ur diskussionen så att ni andra inte kan bemöta dom med äcklig fakta". Om inte det är höger/SD-svansen i en nötskal så vet jag inte vad.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tarantass
2016-11-25 16:15
#26

Själv har jag överhuvudtaget ingen lust att delta i trådar med en sådan deltagare. Det kan inte bli någon diskussion, allt som kan hända är att man retar upp varandra ännu mer och i bästa fall befäster varandras ovana att tala förbi varandra. Samt i förekommande fall förstör vad som skulle vara en fristad. I praktiken är det bara trådar med någorlunda åsiktsfränder som funkar, dithän har polariseringen gått.

Och då är vi troligen bara i början; till och med nätmotorerna är ju med flit inriktade på ett sätt som har till biverkan att man bara får sådan information som bekräftar vad man redan tycker. När sedan skolundervisningen är havererad och misstrodd…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Zepp
2016-11-25 22:46
#27

#21

Du har hur som helst underbara formuleringar!?!?

Ponera att folk är rasister/hyser rasistiska åsikter/är rent ut sagt dumma i huvudet/lite samma som du verkar vara som flaggar med sydstasflagga oså!

Då har jag heller inga som helst problem med att de anser sig angripna utav rasister, varför säger du inte muslimer är då min fråga?

Problemet med Muslimangriparen är att de trots allt är en minoritet i landet!

Fast, PK är ett himla bra epitet (slå upp det) när man själv är korkad eller eller ens motståndare kommer med argument/ord som man inte själv begriper!

Har du för övrigt någon som helst förmåga att formulera något som helst begrepp som innefattar politisk kontext/filosofi/empati/annat som är typiskt för tänkande friska individer?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: