Annons:
Etiketterimmigrationintegrationpolitik
Läst 1012 ggr
vallhund
6/17/17, 7:14 PM

Vi har uppenbart misslyckats med integrationen

"Att svenska ungdomar blir IS-terrorister förklaras ofta med att integrationen har misslyckats.

Jonas Gardell tycker att vi samtidigt måste tala om de unga nazister som också har vägrat att integrera sig i det demokratiska projektet."

http://www.expressen.se/kultur/ide/vi-har-uppenbart-misslyckats-med-integrationen-/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Jonas Gardell om ungdomarna som hatar den västerländska liberala demokratin
  • Redigerat 1/17/21, 7:30 AM av Loris M
Annons:
Loris M
6/17/17, 7:22 PM
#1

Han skriver också:

"När Anna Kinberg Batranyligen i sitt tal under Järvadagarna säger ”Ni hör inte hemma här” till dem som bränner bilar, kastar sten på poliser eller skjuter på öppen gata” är det alldeles utmärkt, men hon måste utvidga det till att gälla också de som bränner flyktingförläggningar, hotar journalister och utför nazistiska terrordåd. 

För de hör sannerligen inte heller hemma här. Samhället har uppvisat en otrolig valhänthet gentemot hedersförtryck. Varje steg mot nolltolerans mot hedersförtryck är välkommet. 

Men samhället har obegripligt nog visat samma valhänthet gentemot nazismen, på ett sätt som gör att man rentav häpnar. Men som jag formulerade det i våras: nazismen är inte en åsikt. Den är ett brott mot mänskligheten.Samma gäller naturligtvis IS. IS är inte en religion. IS är ett brott mot mänskligheten.Båda ska behandlas därefter. 

Politiker och samhällsdebattörer, oavsett om vi är till vänster eller höger måste vi här stå enade. "

Zepp
6/18/17, 8:39 PM
#2

Vi har uppenbarligen inte bara misslyckats med integrationen utan oxå med införlivandet i "folkhemmet"!

Det sista är lixom inte mitt eget begrepp utan ett socialdemokratiskt som en reaktion mot facistiska doktriner på 30-40talet!

Ingen hade varit mer nöjd än mig om deras tal hade fått verka i dag.. trots min och mina gelikars kritik om att det är mer snack än praktisk/politisk handling!

Iallafall så verkar S ha övergivit den tanken och ersatt den med hur man skall vinna röster bland medelklassen..

Två dråpliga exempel är Sahlin och Juholt.. tacka vet jag Göran Person!

Nu så är min gamla fackförbundsordförande statsminister.. han förefaller hur som helst mer som en gisslan än statsminister!

Behåll Löfven men byt ut resten av  partigängarna!

Och sätt in andra ministrar som kommer från arbetarrörelsens rötter, främst fackföreningarna!

Behåll Ygeman och Peter Eriksson!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

vallhund
6/18/17, 11:01 PM
Upp till toppen
Annons: