Annons:
Etiketterintegrationimmigrationpolitik
Läst 865 ggr
Magi-cat
2017-05-03 08:09

Utvisad och föraktad

"- Jag blev utvisad, alla här kommer att förakta mig för att jag inte lyckades, menar han."

Belysande artikel om människor som utvisas till Afghanistan och vilket liv som väntar dem där. Till råga på allt kommer föraktet för att de inte lyckades…
(Artikeln är från Finland, men mycket är gemensamt. Sverige, Norge och Finland har avtal med Afghanistan om att ta emot de som tvångsutvisas. Enligt avtalet ska 80 000 människor tas emot…)

Livet är hårt i det krigshärjade Afghanistan. Kanske särskilt svårt för dem som aldrig varit där tidigare och utvisas till ett land de inte vet något om. Många riskerar att hamna i sexslaveri.

"- Fortfarande finns den skamliga seden med ”dancing boys” på fester. Minderåriga pojkar kan lätt tvingas in i det, speciellt flyktingar utan släkt som kan ta hand om och skydda dem, säger Abdul."

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/05/03/mohammad-avvisades-till-afghanistan-alla-har-foraktar-mig-att-jag-inte-lyckades


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Sommarek
2017-05-03 09:40
#1

Jag har så svårt att förstå den här politiken. Att inte känna till landet man hamnar i, att där är krig, att man blivit torterad, att man kan språket här, har jobb/skola och vänner är tydligen aldrig "skäliga grunder" till att få stanna kvar, såvida man inte är kriminell, som Danmarks ökända "zigenarboss" - han har ju barn i landet, så man kan inte utvisa honom för att det är synd om barnen…  🤔

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
2017-05-03 09:51
#2

#1 Det går inte att förstå…😕

Människor som inte ens bott i detta krigshärjade land ska utvisas dit…🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: