Annons:
Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 591 ggr
vallhund
11/23/16, 4:12 PM

Regeringen presenterar ny plan mot rasism och hatb

"Regeringen vill bekämpa hatbrott och rasism med en ny handlingsplan. Särskilt fokus ska läggas på rasism och hat på nätet.

– Rasism är ett enormt hinder om man vill bygga ett samhälle. VI måste aktivt och strategiskt bekämpa rasismen i Sverige, säger kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke (MP) vid en pressträff."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/regeringen-presenterar-ny-plan-mot-rasism-och-hatbrott/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
mangemani4
11/23/16, 4:20 PM
#1

absolut, jag håller med, rasism och hat ska bekämpas, MEN, enbart om det gäller åt båda hållen, annars är den kampen rätt så poänglös och jag håller då absolut inte med. men eftersom det gäller regeringen, att de kommer med förslaget, så antar jag att de enbart syftar på rasism och hat mot invandrare och inte rasism och hatet mot vita, så då håller jag inte med, då är förslaget värdelöst. ALL rasism och hat ska bekämpas, inte bara en del.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

vallhund
11/23/16, 5:20 PM
#2

Ingenstans hittar jag något som går att tolka på det sätt som du gör #1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Loris M
11/23/16, 6:17 PM
#3

#1 "… jag håller med, rasism och hat ska bekämpas, MEN, .…."

Det ska inte finnas några "MEN" om du verkligen menar det här. Rasism som rasism i alla dess former ska bekämpas. Regeringen tänker knappast: "Nu går vi och bekämpar rasism mot invandrare och struntar i att de som ingår i majoritetssamhället också kan bli utsatta för rasism". Grejen är att det oftast pratas om invandrare/minoriteter i samband med bekämpning av rasism för att det oftast (så gott som alltid) är de som blir utsatta. Det gäller inte bara det här landet, utan de flesta. 

Anledningen att vi oftast läser om hatbrott mot minoriteter är inte för att tidningar/vänsterorienterade/regeringen är i maskopi med varandra och vill mörklägga hatbrott mot svenskar/majoriteter. Utan för att det inte händer ofta eller i alla fall inte ens i närheten i samma utsträckning som mot minoriteter. 

Svårare än så är det inte.

Zepp
11/25/16, 11:10 PM
#4

#1

Du vet, näe det visst du inte för då hade du inte utryckt dig som du gör.. men jag kan då förklara för dig att motstånd mot white power är lixom inte rasism,, utan motstånd mot rasism!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: