Annons:
Etiketterintegrationimmigrationpolitik
Läst 637 ggr
Loris M
2016-10-02 14:11

"Vi måste hålla ihop!"

Från Malena Ernmnas FB-sida: 

"Donald Trump är - i konkurrens med Putin - sannolikt den farligaste potentiella världsledaren sen Josef Stalin dog år 1953. Trots det är han inte vårt största problem…. För det verkliga problemet är väl ändå att nästan av hälften av väljarna i världens mäktigaste land är beredda att rösta på en rasistiskt lögnare som - bland mycket annat- säger att växthuseffekten är en bluff och att alla mexikaner är våldtäktsmän? Det problemet försvinner inte efter valet. Det problemet kommer inte minska i storlek om Hillary Clinton vinner om en månad. I Europa är situation inte lika illa men å andra sidan är skillnaden långt mindre än många tror. Titta på länder som Frankrike, Polen, Ungern. Titta på UKIP. Titta på Österrike där presidenten snart kan företräda ett parti vars första partiledare var den före detta, frivilliga Waffen SS soldaten Friedrich Peter. Titta på Sverige där hälften av väljarna vill ha en regering som samarbetar med ett rasistiskt parti med färska nynazistiska rötter. 

Vad världen behöver mer än nånting annat är en global, internationell motrörelse grundad på mänskliga rättigheter och alla människors lika värde. Vi som tror på alla människors lika värde måste hålla ihop!!! För även om Clinton verkar vara en helt okej och fullt normal presidentkandidat så kommer hon inte lösa problemet med det faktum att nästan varannan amerikan vill ha en faktaresistent mobbare som ledare. Vi måste hålla ihop."

Håller med henne fullt ut, men problemet är att samtidigt som människors rörlighet mellan länder blir allt större, så är vi som vill "hålla ihop" allt färre. 😕En oroande utveckling som verkar vara svår att hejda.

Annons:
tarantass
2016-10-04 02:29
#1

Borde väl svara något konstruktivare, men jag kan inte låta bli att anmärka att det här med Trump nog är ännu värre än Ernman skriver. Stalin, Hitler och Putin är/var åtminstone vad man brukar kalla tillräkneliga personer, i allt sitt psykopatiska vansinne och all sin ansvarslöshet. Inte ens det verkar Trump vara. Den som miljontals personer, även utanför USA, håller på är (att döma av allt jag har sett) bokstavligen föga mer än ett stort barn. Och inte av den sort som darrande träder tillbaka, som ett normalt barn skulle göra, när det inser att det på riktigt kan få makt över världen.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2016-10-04 08:26
#2

#1 Håller med dig i stora drag.

Det som är riktigt ruskigt är att så många (44% i USA var det senaste jag såg) kan tänka sig att rösta på de här makalöst inskränkta idéerna. Av dessa även kvinnor, vilket är totalt och fullkomligt obegripligt när man hör det enfaldiga kvinnoföraktet från en person som kan bli en av världens mäktigaste.

Som Loris säger, det är oroande.😐


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: