Annons:
Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 1004 ggr
kamera0710
2016-08-12 12:17

Kenth Ekeroth och SD: s "nolltolerans"

Ett debattinlägg i Expressen undrar hur Kenth Ekeroth kan vara kvar i ett parti som säger sig ha nolltolerans mot rasism. Har själv länge undrat samma sak.

"2012 skrev Jimmie Åkesson ett brev till alla medlemmar inom Sverigedemokraterna där han betonade att Sverige”demokraterna” är ett demokratiskt parti som har nolltolerans mot extremism och rasism. Nolltoleransen skulle bli det verktyg SD skulle använda för att rensa partiet på extremism, föra Sverigedemokraterna in i finrummet och bana väg för framtida allianser inom Svensk politik.

Såhär 4 år senare kan vi bara konstatera att verktyget har varit extremt trubbigt, men framför allt godtyckligt. Ett utmärkt exempel på detta är Kent Ekeroth som de senaste dagarna varit i blåsvädret efter att han än en gång velat göra inskränkningar i de mänskliga rättigheterna.

Ekeroth vill strypa rätten att demonstrera för asylsökanden och fängsla dem i ”transitcentrum” trots att de inte begått något brott. Men är det här verkligen något nytt? Självklart inte, Ekeroth har talat om dessa ”transitcentrum” i flera år, men få har reagerat, framför allt inte SD själva. Istället för att använda sig av nolltoleransen valde SD i stället att ge honom sitt stöd, igen.

 (…)

Ekeroth har kallat folk för ”idiot”, ”pajas”, ”mupp”, ”patetiska”, ”urbota dumma”, ”sorgliga”, ”nötter” och ”limsniffare” – ett beteende som rimligtvis borde bryta mot SD:s omtalade kommunikationsplan."

http://www.expressen.se/debatt/sd-maste-sparka-ut-kent-ekeroth-nu/

Annons:
[NeferNefer]
2016-08-12 12:44
#1

Ja, det är märkligt … eller egentligen inte alls, för oss andra som har sett SD för vad det är. Men det är märkligt att det fortfarande finns folk som röstar på SD och ändå påstår att de inte är rasister. Det är också märkligt att det fortfarande finns folk som tror att SD är ett demokratiskt parti.

[banan222]
2016-08-12 13:15
#2

Vad är problemet? 

Att vilja ha koll på sina gränser, att ha koll på vilka folk som kommer in i landet är och ta reda på om dom har rätt att vistas i vårat land innan man släpper ut dom i samhället och att kunna skicka ut dom ifall dom skulle begå ett grövre brott är bara bra saker.

Vill ni leva i ett land med kaos och utan regler så flytta till ett krigsland, gör inte om Sverige till ett!

Att påstå att nån är rasist istället för att komma med argument betyder inte att du har rätt, det tyder på att du är svag och ointelligent.

Zepp
2016-08-12 19:09
#3

#2

Problemet kanske består i att Ekeroth inte då skulle ha varit en rasistisk politiker i Sverige.. utan i Kasachstan.. iallafall om hans politik skulle få genomslag!

Jag har länge förespråkat utvisning utav bröderna Ekeroth, antingen till Kaschstan eller israel.. det sista iomed att de har judiskt påbrå.

De uppvisar knappast ett svenskt betende eller ens påbrå.. så det är snarare som så att om SD skulle få något att säga till om så kommer de att utvisas?

Grejen är.. att de själva är exempel på det som de vill motverka!

Dvs helt klart en oförmåga att anpassa sig till svenska värderingar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kamera0710
2016-08-12 23:36
#4

#2 Ändå har denne Ekeroth försvarat sin brottsdömda invandrade mor. Hyckleri är bara förnamnet.

Zepp
2016-08-13 16:34
#5

För att spinna vidare  på trådens syfte.. och sedermera dess inriktning mot diverse personer Ekeroth!

Bröderna Ekeroth är andra generationens invandrare.. dvs sådana SD vill utvisa/inte släppa in i landet.. deras mor vill säga!

Varför följer de då inte sin politiska agenda och flyttar till Kasachkstan.. alternativt till Israel iomed att deras mor är Rysk jude?

Nu så kan jag avslöja att jag i princip inget har emot folk rån Kasachstan eller ryska judar.. eller mosaiska trosbekännare över huvd taget!

Bröderna Ekeroth och deras mor är personer som SD vill hindra att bli en del av vårat svenska samhälle.. jag såg nog mer att bröderna Ekeroth inte vore en del av Svensk politik!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[banan222]
2016-08-13 23:01
#6

Det du tog upp när du startede tråden var ett exempel på politik han för som du tycker är fel och rasistisk. Jag svarade på det du tog upp!

Men självklart istället för att hålla dej till det så börjar du ljuga om massa annat och prata om hans privatliv istället för politiken. Om hans politik skulle drabba hans familj så får det ju bli så. Jag tycker det mesta av hans politiska förslag är bra. 

Läs SD's parti program igen!

Dessutom  "andra generationens invandrare som SD inte vill släppa in i landet". vet du vad andra generationens betyder? 

Och kom igen anmäl detta inlägget också så det med tas bort i några timmar för att du inte gillar min åsikt!

Inlägget redigerat av admin p.g.a. personliga påhopp. 

Annons:
Zepp
2016-08-14 13:29
#7

#6

Är det någon som tvivlar på att SD är ett rasistiskt parti med rötterna inom nasizmen?

Borde inte bröderna Ekeroth ta konsekvenserna utav detta.. och flytta till Kasachstan.. alternativt Israel?

För min del anser jag just Ekerotharnas inlägg i debatten är något av det mest patetiska och korkade som förekommer!

För att sen inte tala om deras uppträdande, på allmän plats?

Näe.. jag kommer inte att läsa SD partiprogram.. det räcker att via vanlig skola ha läst vad nasizmen ställt till med!

Summa summarum.. bröderna Ekeroth är till hälften ryska judar från Kasachstan.. till hälften svenskar!

Grejen är då.. WTF.. ponera att andra generationens invandrare som är från muslimsk härkomst kan bli lika svenska som bröderna Ekeroth?

Frågan uppstår då.. vad är de ute efter.. vill de inte ge andra samma chans att bli svenskar/nationalister/nazister?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nazism

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kamera0710
2016-08-14 13:55
#8

#6 Är det en privatsak att han försvarar sin brottsdömda invandrade mor?

[banan222]
2016-08-14 15:52
#9

Är det en privatsak att han försvarar sin brottsdömda invandrade mor?

Ja så länge han inte föreslår speciella lagar som undantar henne så är det inte politiskt han försvarar henne utan privat.

Har du några intelligenta tankar om politiska förslags effekt på samhället i stort alls, du vet sånt som kan vara intressant i ett forum för politik… eller är du bara ute efter att smutskasta folk du inte gillar?

Zepp
2016-08-14 16:35
#10

Glöm modern till bröderna Ekeroth.. även om de själva förespråkar utvisning av sådana som henne!

Alla kan vi göra fel.. och de flesta utav oss är förtjänta utav en andra chans!

Själv har jag suttit i fängelse för att ha kört bil utan körkort upprepade gånger!

Ungdomsförsyndelser.. så småningom har jag blivit äldre, tagit körkort och följt lagar och regler betydligt bättre!

Problemajset med bröderna Ekeroth är att de förespråkar betydligt tuffare regler.. mot sådana som dom själva, samt deras egen mor.. stackars moder säger jag bara!

Vi får väl skylla det mesta på fadern och/eller brödernas kompisars inflytande?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

vallhund
2016-08-17 04:08
#11

Vill man hylla SD så finns det lämpligare sajter att hänga på.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[banan222]
2016-08-22 14:35
#12

Så i ett forum som heter  multikulturellt forum där någon tar upp SD så pasar det inte att framföra sina åsikter om SD?? Varför??

Zepp
2016-08-22 20:35
#13

Vi brukar rätt ofta ta upp SD på denna sajten.. dock inte alltid i så vänliga ordalag!

Framförallt deras osvenska inställning till det svenska multikulturella och språkliga samhälle vi lever i!

För det första.. SD har sina rötter i före detta Tysk politik.. inte Svensk, närmare bestämt inom Nazism!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nazism

Som sådan så är politiken en motsatts till allt multikullturellt.. dvs mot resten utav världen.

Och som du vet.. sedan urminnes tider så har Sverige varit ett land med flera språk och kulturer!

Det var lixom inte allt för länge sedan som Sverige bestod utav landsdelar i Finnland, Baltikum, norra Tyskland.. oså några öar i västindien.. förutom de gamla göta och Svea landskapen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[banan222]
2016-08-22 21:30
#14

Det är du som har en osvensk inställning som vill förstöra det Svenska samhälle med vacker Svensk kultur som vi lever i med ett officiellt språk.

Dom som är emot SD är för våldtäkter, misshandel och rån.

Att vara emot SD är lika med att man är för global kommunistisk politik och vill förstöra världen.

Jag är emot mer multikulltur i Sverige, det räcker och blir över med den vi redan har.

Det var inte så länge sen som Sverige hade 8-11 ggr mindre våldtäkter och misshandlar, det var innan invandringen blev stor.

http://sv.metapedia.org/wiki/Fil:Sexbrott_75_11_mini.jpg

http://sv.metapedia.org/wiki/Fil:Misshandel_1950_2009.png

Zepp
2016-08-22 22:10
#15

Tror du misstar dig.. alternativt är illiterat/läs obildad.. sverige har fem officiella språk för det första!

Det är väl just företrädare för SD som frekvent är dömda för olika saker.. bland annat kvinnomisshandel.

Menna, du menar att Putins partkompisar här i landet är emot kommunism.. jo det är nog riktigt ioförsej iomed att ryssland kommunistiska parti sitter i opinion i rysska Duman.

Du är altså väldigt osvensk.. iomed att sverige alltid har varit ett multispråkligt och kulturellt land.. fy på dig i din osvenskhet!

Mm.. det ökade tydligen med den stora invandringen av muslimer på femtiotalet om man skall tro dig?

Grejen är snarare att sexualbrott anmäls i dag.. förr fick flickorna skylla sig själva.

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Vet du vad.. de flesta våldtäckter och sexualbrott begås här i landet utav infödda svenska män.. det är altså dessa du vill utvisa?

http://www.metro.se/nyheter/experterna-slar-hal-pa-sex-myter-om-valdtakter/EVHpan!o05P72UAYeqY/

http://www.svt.se/opinion/hogerextrema-valdtaktsmyter-faller-pa-eget-grepp

Såå.. vi kan konstatera att du vill utvisa alla som är män och heter Johansson till Mogadishu?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Denna kommentar har tagits bort.
tarantass
2016-08-23 00:44
#17

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Zepp
2016-08-23 21:09
#18

För att föra debatten vidare.. om bröderna Ekeroth.. deras invandrarbakgrund/deras mor som de tydligen vill utvisa till Kasachstan, (arma moder) och Sds nolltollerans i övrigt.. och till bananens förtret!

Jag skulle inget ha emot om man utvisade diverse våldtäckstmän med efternamn Johansson till Mogadishu!

Kan gälla alla övriga dömda våldtäcktsmän för övrigt.. i Alshababs läger får de lära sig följa Koranen.. iallafall om de vill överleva!

Såå småningom så kan de försöka fly över Medelhavet för att söka asyl här.. men då skall vi vara jävligt restriktiva!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sommarek
2016-08-24 15:54
#19

#14 På tal om att värna om språket så heter det "samhället", "svensk/svenska" stavas inte med stort s, kultur stavas med ett l och "x antal misshandlar" är en icke-mening.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

kamera0710
2016-08-24 16:25
#20

#14/#19 Det heter också färre våldtäkter, inte mindre!

Annons:
Sommarek
2016-08-24 16:55
#21

#20 Fast han kanske menade pyttesmå våldtäkter, vad vet jag? Undrar om det innebär att våldtäktsmannen har en liten snopp, att alla inblandade är korta i rocken eller något annat?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

kamera0710
2016-08-24 17:43
#22

#9 "Har du några intelligenta tankar om politiska förslags effekt på samhället i stort alls, du vet sånt som kan vara intressant i ett forum för politik… eller är du bara ute efter att smutskasta folk du inte gillar?"

I den här tråden har mitt fokus varit att jag finner det märkligt att Kent Ekeroth kan vara kvar i ett parti som säger sig ha nolltolerans mot rasism. Har därför länkat till ett debattinlägg i ämnet. Är det några felaktigheter i detta inlägg tycke jag du ska ta upp dessa och inte komma med svepande påståenden om smutskastning.

Tycker du för övrigt att Ekeroth betedde sig svenskt när Erik Almqvist kallade en kvinna "lilla horan" utan att han reagerade? Erik Almqvist själv tyckte tydligen inte det, eftersom han skrev en motion om det oacceptabla med att svenska kvinnor kallas "svennehora".

Länkar till motionen så kan du läsa själv.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/intensifierat-arbete-mot-svenskfientlighet_H002A385

Upp till toppen
Annons: