Annons:
Etiketterintegrationimmigrationpolitik
Läst 1306 ggr
vallhund
2016-06-28 15:05

En foliehatts väg mot Vita huset

"Obama är inte amerikan, klimatfrågan är påhittad av Kina, familjen Clinton ligger bakom ett mord. Här är 15 av de största konspirationsteorierna – signerade Donald Trump."

http://www.expressen.se/geo/en-foliehatts-vag-mot-vita-huset--15-konspirationsteorier-a-la-trump/


ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
kamera0710
2016-06-28 15:09
#1

Journalisten Göran Rosenberg sade en gång lite skämtsamt: Amerikanska val är för viktiga för att överlåta åt amerikanerna.

Hoseok
2016-06-28 16:20
#2

Det är som att Trump inte är en riktig person. Som att han skapats för skojs skull och så gick det lite för långt och han gör konstigare och konstigare saker för att folk ska förstå att han är ett skämt, men folk köper allt ändå.

gun92884
2016-06-28 16:28
#3

Trump är mer eller mindre utspelad nu … utav över 300 miljoner amerikanare stöds han av ungefär 13 miljoner och det är republicans, teaparty anhängare och extremister. Så länge Bernieföljare röstar för Clinton och inte sitter hemma på tummarna så lär Trump gå hem och slicka såren i november.

MelodyX
2016-06-28 18:58
#4

#4 Jag hoppas verkligen du har rätt. Dock är jag själv osäker på det scenariot.

tarantass
2016-06-28 21:12
#5

#4: tyvärr samma här.

#1: för min del är det inget skämt alls, det är faktiskt så det är. Det blir ju så med supermakter.

Förresten kan man, utan att vara foliehatt, ifrågasätta hur mycket den amerikanska presidenten väljs av amerikanerna heller, med storföretagen och deras storägare som nödvändiga presidentmakare, det urmodiga indirekta valsystemet, de u-landsmässiga möjligheterna till valfusk (som har utnyttjats) och tendenserna till dynastisystem precis som i storfinans och arvkungahus.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Klave]
2016-07-01 14:25
#6

Dessa teorier fanns dock långt innan Trump blev aktuell.

Annons:
Hoseok
2016-07-01 17:10
#7

#6 Vad har det med saken att göra? Att han stödjer teorierna är ju det som är skrämmande.

[Klave]
2016-07-01 18:23
#8

Har du hört uttrycket "all pr är bra pr". Det lever Trump på. Sedan vågar han säga vad han tycker och står bakom det till skillnad från de flesta politiker som byter åsikt varje årstid. Börjar ärligt talat bli trött på allt Trump tjat. Antingen blir han president eller inte. Inte så mycket vi kan göra åt det.

tarantass
2016-07-01 18:50
#9

#6, #8: han vågar inte alls säga vad han tycker. T.ex. "blås de idioterna och skinna dem sedan" (sina tilltänkta väljare). Att han taktiskt utnyttjar konspirationsteorier varav han själv åtminstone inte tror på alla är inte heller hederligt.

Jag är inte heller något fan av vanliga politiker, men de brukar inte sänka sig till de nivåerna. Det är bland annat därför de flesta seriösa bedömare tycker illa om populism.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Hoseok
2016-07-01 19:45
#10

#8 Kommer aldrig förstå argumentet "Han vågar säga vad han tycker". Fattar inte hur det ska vara relevant när politiken är rent utav skadligt och skit. Hitler sa också vad han tyckte. Och? Jag har ingen aning. Förstår som sagt inte hur det är ett sådant stort argument från så många, framför allt rasister och främlingsfientliga personer. (T.ex. de som stöttar Trump).

[Klave]
2016-07-01 20:26
#11

#10 I detta valet är det rätt relevant att Trump är en person som står för vad han tycker då Hillary inte gör det. Hon har gång på gång sagt olika saker och hoppat runt bland åsikter. Hitler var en väldigt bra ledare enligt många och mycket omtyckt av stora delar av det tyska folket, politiken är en helt annan sak. Samma sak har varit med många politiska ledare. Det är knappast bara vita som röstar på Trump. Han har många svarta och latinamerikanska supporters. Precis som att SD inte bara har vita medelålders män som supporters. Men det kan man ju rota upp statistik på om man vill.

tarantass
2016-07-01 21:13
#12

#11: som sagt, Trump säger inte vad han tycker. Du är minst lika naiv som du troligen anser att de som håller på vanliga politiker är om du tror det.

Han är en stenrik och omvittnat samvetslös affärsman (vilket också innebär att han i högsta grad är medlem av etablissemanget), han är väldigt medveten om vad han tror de han riktar in sig på vill höra och inte vill höra och hur han ska spela på deras känslor, och han är, som också sagt, väldigt förtegen om sina verkliga avsikter. Som självfallet är att göra det ännu bättre för sig och de sina. Vilket hela hans liv hittills vittnar om.

Men noga räknat, visst säger han en del som han tycker också. Det är alla lögnares och bedragares huvudregel: håll dig så nära sanningen du kan.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Loris M
2016-07-03 13:32
#13

#11 Se upp med vem du försvarar, så du inte avslöjar för mycket om var du själv står. Nu är både Hitler och Trump modiga som vågar stå för vad de tycker. Häromdagen försvarade du Breivik och menade att han bara är förvirrad och inte mår så bra. Sanslöst! Han är en kallblodig mördare, rasist och terrorist. Och inget annat.

I övrigt, galningen Usama bin ladin vågade också stå för vad han tyckte och var också omtyckt av folket. Har du sympati för honom också?

Annons:
Sollar
2016-07-04 09:32
#14

Jag förstår verkligen inte hur Trump kan ha kommit så långt. Han verkar ju inte vara förmögen att tala ett ord sanning ens, och han framstår dessutom som oerhört obildad. Enligt honom själv så var antagligen domaren i målet om Trump U inte opartisk eftersom han, Trump alltså, är rasist. Vilket försvar liksom.

#12 Det verkar ju som att han faktiskt inte har tillnärmelsevis så mycket pengar som han själv hävdar.

tarantass
2016-07-04 16:49
#15

"#12 Det verkar ju som att han faktiskt inte har tillnärmelsevis så mycket pengar som han själv hävdar."

"Det verkar" ja. Och även om det skulle stämma beror det på vad man jämför med. Han är stenrik nog att kunna leva på stor fot fjärran från villkoren för sådana vanliga människor han ger sig ut för att representera, förtrycka just sådana människor i rätt stor skala genom sina företag (finns bl.a. en TV-dokumentär om hans framfart i Skottland där han ville skövla en by och ett skyddsvärt naturområde för ett golfparadis; har för mig att just det projektet avbröts, men innan dess hade han uppenbarligen haft råd att anställa stor skada), frottera sig med andra makthavare och föra en (även om han skulle förlora) framgångsrik kampanj, i strid mot många av sina egna partikamrater, för ett erkänt dyrt ämbete.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Sollar
2016-07-05 22:03
#16

#15 Ja jag skrev verkar eftersom vad jag vet så finns det inga riktiga uppgifter på vad han är värd, han vägrar släppa sin deklaration som de andra gör. Han själv hävdar att han är värd 10 miljarder dollar, men det är baserat på hans egna värderingar på hans tillgångar, t ex att hans golfbanor är värda 50 miljoner styck. Men har du några uppgifter på vad han faktiskt är värd läser jag gärna.

tarantass
2016-07-05 22:07
#17

Som jag skrev, ifall du läste det också: jag anser inte att det har med saken att göra exakt hur många miljarder dollar han "är värd" (som amerikanarna säger halvt på allvar och som jag inte tycker vi ska börja säga också).

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Sollar
2016-07-05 22:34
#18

Och ändå kommenterade du.😎

Nej jag kan faktiskt inte se att just den meningen står i din tidigare kommentar, gör den det skyller jag på morfinet jag fått.😊

Anledningen till att det är relevant nu hur mycket han är värd är att en del av hans väljare röstar på honom för att han är en superframgångsrik affärsman som har tjänat många miljarder dollar och kan göra samma för hela landet, fast visst, antagligen hade många hans supportrar bortförklarat det eller inte trott på det ändå.

tarantass
2016-07-05 22:58
#19

Ändå vadå? Klart jag kommenterar om jag tycker något viktigt behöver sägas och kan klämma fram ord för det.

Nej, jag skrev det inte med de orden. Jag skrev "Och även om det skulle stämma beror det på vad man jämför med. Han är stenrik nog att kunna" osv.

Hoppas morfinet hjälper.

Okej, det kan ju vara en anledning. Ett slags likhetsmagi…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Sollar
2016-07-05 23:23
#20

Vilken tur att jag inte är så omtöcknad längre då, för jag letade verkligen, läste flera gånger.😉

Ok, så det var viktigt då.

Annons:
tarantass
2016-07-05 23:35
#21

Inte viktigt exakt hur stenrik han är (utom på ett sådant sätt som du gjorde mig uppmärksam på i #18), men viktigt att han inte får framstå som någon stackars uppstickare.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

gun92884
2016-07-06 19:19
#22

Det som är viktigt nu är hur mycket kontanter han har, inte hur mycket han är värd i helhet.  De månader som är kvar till valet drar mycket i kampanjkostnader. Obama behövde en miljard och då var det ändå tämligen så säkert att han skulle bli omvald. 

Trump har inte kontanter till denna slutkampanj så för ögonblicket ser det illa ut (HURRA) eftersom inte några av de SuperPacs som vanligtvis stöttar conservatives vill ge honom stöd. Det ser inte bra ut att pengar som han 'lånade' sig själv verkar ha gått tillbaka in i hans egna eller familjemedlemmars koffrar. 

Pratet om att Trump säger vad han tycker och tänker - han låtsas för stunden - och om han tror att detta är vad publiken vill höra, men han vänder rocken och ändrar sig nästan dagligen. - 

Visst väljer amerikanarna sin president, men det är inte sammanlagda röstantalet som gäller i slutet, utan de antal delegates som väljs för varje parti - och varje stat har olika mängd, och dessa har slutordet. Jättejobbigt system som merparten av amerikanarna inte förstår själva.

Sollar
2016-07-06 23:17
#23

#21 Ja fast tyvärr så tror jag att de flesta av hans supportrar skulle bortförklara vad som än kom fram, han har ju tom lyckats övertala dom att han var en smart affärsman som gick i konkurs 4 gånger.

#22 Visst är det märkligt att någon som säger sig ha 10 miljarder dollar och vara duktig på affärer inte kan lyckas skrapa ihop till kampanjen. Fast det är rätt intressant att han hamnat i denna soppa, han har ju tom försökt få pengar från andra länder trots att det är olagligt.

gun92884
2016-07-07 00:37
#24

#23 - Jag skulle inte oroa mig alltför mycket för vad Trumps supporters tror - det är trots allt en väldigt liten del av befolkningen. Hörde att Trumps organisation lyckades få ihop ungefär 56 miljoner under juni månad. En droppe i havet.

Clinton har nu anammat ett av Bernies löften - fri collegeutbildning for 80% av befolkningen (de som tjänar mindre än $125,000/året) så det garanterar hon får in en hel ny stor grupp av supporters.

Sollar
2016-07-07 01:14
#25

#24 Det är väl just inte direkt oro, tycker dock det är intressant. Men en viss oro finns absolut för att han kan bli vald, det har ju inte varit jättemycket som skiljer i undersökningarna som gjorts.

tarantass
2016-07-22 16:51
#26

Om jag inte har missat fler detaljer nådde foliehatten i alla fall fram till republikanernas presidentkandidatur.

Nu kan vi få honom som världsledare.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2016-07-23 07:36
#27

😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
tarantass
2016-07-23 15:08
#28

… och även om motståndet tidigare var stort inom det republikanska partiet (hur är det nu?) undrar jag om det vid valet kommer att finnas fler ansvarskännande republikaner, som röstar mot Trump även till priset av att svika både parti och grundläggande politiska ideal, än folk mottagliga för bondfångeri och folk som hatar Clinton (eller vem det nu blir) på det där helt verklighetskontaktbefriade amerikanska sättet som numera också går på export hit.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Sollar
2016-07-23 20:12
#29

Det är fruktansvärt att tänka tanken bara att Donald Trump kan bli president. Hatet i världen ökar tycker jag men vi får verkligen hoppas att tillräckligt många inte vill ha en president som bara spär på hatet och rädslan.

Det saknades en del på republikanernas partikongress i veckan, t ex mitt romney och alla i Bushfamiljen, så han har fortfarande motståndare i sitt eget parti. Men jag tror inte att så många vanliga republikanska väljare kommer att rösta mot Trump tyvärr.

Det blir Hillary, hon har tillräckligt många delegater, tom Bernie Sanders gick ut och stöttade henne offentligt när det stod klart att hon inte skulle åtalas. Hon blir formellt nominerad nästa vecka.

tarantass
2016-08-01 22:33
#30

Jag har väldigt onda aningar. Tål de verkligen ("tål" är tyvärr det rätta ordet) en kvinnlig president direkt efter en "svart"? Och i en tidsstämning där mantrat "freedom'n'demahcracy" är mer förljuget än på väldigt länge, vilket inte vill säga litet?

Här är en som sätter ord på litet av det:

http://www.expressen.se/kultur/kara-hillary-clinton-jag-har-fatt-nog/

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Sollar
2016-10-09 21:11
#31

Donald Trump är ju lite i blåsväder nu tillslut efter att en film släpptes där han pratade om att han kan antasta kvinnor eftersom att han är en stjärna.🤮

Han har tom bett om ursäkt, typ. Första uttalandet lät ungefär såhär: F'låt, men ni skulle bara veeeta vad Bill Clinton har sagt till mig.

Andra ursäkten var en video där han såg ut som att han hölls som gisslan nånstans och tvingades under pistolhot att läsa upp kidnapparnas uttalande. Och han försökte såklart avleda genom att attackera Clinton igen.😟

Loris M
2016-10-10 07:10
#32

#31 Han kommer säkert undan med det också. Så många dumheter  som han slängt ur sig och så finns det fortfarande så många som tycker att han borde vinna. Helt otroligt! Det visar också hur rasismen är förblindande. Så länge han lovar att fördriva alla muslimer och invandrare så bryr sig inte hans väljare om att han är en fullständig idiot utan förmåga att styra landet. 

I natt använde han lika smutsiga metoder i debatten med Clinton, som vanligt. Hans förakt mot kvinnor blev tydlig när han fick en fråga från en muslimsk kvinna i publiken. Han stod med ryggen mot henne när han besvarade frågan. 🤮

http://www.expressen.se/nyheter/trump-hillary-clinton-borde-sitta-i-fangelse/

Magi-cat
2016-10-10 07:42
#33

#32 🤮

Precis, han har varit likadan hela tiden och väljarskarorna följer honom ändå. Såg intervjuer på något TV-inslag igår där den avslöjande filmen viftades bort med "äsch det var ju såå länge sedan" och andra mer kryptiska bortförklaringar. Eller - bortförklaringar är kanske inte rätt ord…de gillar ju vad han säger! 😕

Även om Clinton vinner valet är det allvarligt nog att den där mannen kunnat komma så långt och härja så fritt och sprida sina kvinnofientliga och rasistiska uttalanden OCH ÄNDÅ få med sig partiet och närmare hälften av väljarskaran. Det säger - tyvärr - en hel del…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sollar
2016-10-10 14:36
#34

Ärligt talat är jag mest förvånad över att folk är förvånade, Donald Trumps åsikter om kvinnor var ju redan välkända. Så det är nog mest en förhoppning att väljare ska överge honom, man hoppas ju att iaf de som inte bestämt sig än nu har valt bort honom. Han var rent läskig inatt, förutom hur han svarade den muslimska kvinnan så hade han tagit dit 3 kvinnor som anklagat Bill Clinton för sexuella övergrepp, han slog vilt ifrån sig och lät galen rent ut sagt när han redan i början fick frågan om sina kommentarer, han kallade Hillary för djävulen och hotade henne med fängelse. Det som återigen slår mig är hur okunnig om allt han är, han verkar inte ha någon aning om hur politik funkar, vad en president gör eller vad som händer i världen,det enda han gör är att attackera sina motståndare för att han vet inte hur han ska svara på frågor om politik. Han verkar tro att en president är en enväldig härskare med oinskränkt makt. Men samtidigt, om han skulle bli president skulle han inte ha en aning om vad han skulle göra.

Annons:
kamera0710
2016-10-11 16:49
#35

Göran Greider i en ledare:

"Allt som är galet i tiden samlas i Trumps gestalt. Han är det som amerikanska folket – och därmed världen – fått efter årtionden av doktrinär marknadsliberalism och nykonservatism; efter att de sociala medierna pulveriserat varje sammanhängande tanke och bara lämnat skvaller, personangrepp, politikerförakt och kända TV-ansikten kvar; efter att traditionella media sprungit efter denne högerpopulist för att få tittarsiffror och sociala medier vältrat sig i skandaler; efter att enorma penningsummor i form av kampanjbidrag från storföretag och rika människor pumpats in i amerikansk politik tills den punkt där den spricker.

(…)

Och man tänkte: Vad i hela världen är det för fel på alla dessa män som så gärna tycks vilja lägga sin röst på denne högerpopulist som uppenbarligen inte förmår uttrycka en enda sammanhängande tanke utom denna: Att Hillary ljuger och borde sättas i fängelse. När samhälen krisar, vilket det amerikanska samhället länge gjort i social mening, då tycks denna kris oftast explodera just i mäns hjärnor. De allra flesta män i USA måste ju rimligen anse att Trumps kvinnoförnedrande yttranden är fullständigt uppåt väggarna – så vad är det som gör att de inte överger Trump?

Jag kan inte se annat än att USA har nått den punkt där de förnuftsbärande sociala rörelserna – till exempel i form av aktiva i de två stora partierna och i en halvt krossad fackföreningsrörelse – blivit så försvagade och så folktomma att rationaliteten lämnar det politiska rummet."

http://www.dalademokraten.se/opinion/ledare/men-vad-ar-det-med-mannen-som-gillar-trump

Loris M
2016-10-13 19:17
#36

Det här var roligt. Det kanske också är det bästa sättet att möta Trums dumma kommentarer, eftersom vanliga resonemang inte biter på honom.

"Under söndagens debatt inför presidentvalet frågade en kvinna Donald Trump och Hillary Clinton om vad de tänker göra åt islamofobin.

Svaret från Donald Trump blev ”vi måste kunna vara säkra på att muslimer rapporterar in när de ser någonting”. Ett svar som har tolkats som ”se något, säg något, muslimer”.

Det dröjde inte längre förrän Donald Trump fick respons på sin uppmaning. Sedan i söndags har mängder av muslimer twittrat under #MuslimsReportStuff. Men kanske blev tipsen inte riktigt vad Trump hade hoppats. Några exempel:

"I think my sister drank orange juice straight out of the carton, will continue to investigate"


"Rahim Adatio, @funkstop, är en annan som vill rapportera till Trump: En gång misstänkte jag att en lärare använde arabiska siffror för att lära oss algebra."

"Eemi, @eemanabbasi: "min vita granne kom över på middag och beskrev min mammas mat som bomb. Borde jag bli orolig?"

_http://www.etc.se/utrikes/muslimer-gor-narr-av-trumps-forslag
_

Upp till toppen
Annons: