Annons:
Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 1593 ggr
Loris M
1/30/16, 12:35 PM

Maskerade män till attack

"Ett hundratal maskerade män drabbade samman med väktare och polis i centrala Stockholm på fredagskvällen. Enligt polisens rapport ska målet med de maskerade männens samling i centrum ha varit att utsätta ensamkommande flyktingbarn för brott."  Källa

"Personer med rånarluvor och armbindlar delade ut flygblad som talar om att ge flyktingbarn "straffen de förtjänar" inför våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll." Källa 

"Den person som greps i samband med våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll är nu släppt, men brottsmisstankarna kvarstår. Uppgifterna om att personer med utländsk bakgrund var målet för attackerna bekräftas enligt Expressen i en polisrapport." Källa

"Ett vittne säger till Aftonbladet att han såg en stor grupp svartklädda och maskerade personer gå till attack mot personer som såg ut att ha utländsk bakgrund vid Sergels torg.

– Jag gick förbi och såg ett stort svartklätt gäng som var maskerade. De kom från Drottninggatan och gick ner mot Plattan och började, som jag uppfattade det, att slå invandrare.

– Jag såg kanske tre personer som blev slagna, det var inget fotbollsbråk eller så. Jag blev ganska rädd och gick därifrån" Källa

Annons:
vallhund
1/30/16, 1:19 PM
#1

🤮

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tarantass
1/30/16, 4:30 PM
#2

Ja, nu börjar vi se hur en omsorgsfullt spridd och omhuldad saga om ett folkslag (förlåt, modern term "kultur", vi är ju inte rasister gubevars) som har massövergrepp som allmänt fritidsnöje ger massövergrepp mot dem man bestämmer sig för tillhör det folket.

Precis som mot judar vid olika tidpunkter i historien och mot svarta i USA, för att bara plocka ut två välkända exempel.

Vi ser också hur fullständigt sunt förnuft kan sättas ur spel hos människor som fortfarande är i stånd att sköta komplicerade jobb, vara ömma kärlekspartners och föräldrar och i största allmänhet vara fullt "mänskliga" i andra frågor.

Precis som folk gjorde när de "på medeltiden" (och långt senare) slaktade judar under förevändningar som att de skulle ha offrat kristna barn i religiösa ceremonier eller tyckte de kunde bära sig åt hur de ville mot svarta eftersom de var en sorts apor och översexuella djävulsgestalter.

Jag ser inte skillnaden mellan sådana föreställningar och föreställningen att massvåldtäkter som normalt söndagsnöje är en integrerande del av en kultur på en miljard medlemmar.

Och jag tror inte att de västerlänningar som förföljde judar och svarta var sämre eller mindre förnuftiga människor än vad den här muslimpogrompöbeln och de som driver fram den (bland annat på ett grannforum) är.

Men lära av historien kan vi inte. Och ett par tre århundraden av  vetenskaplig och andlig utveckling, det som vi västerlänningar brukar yvas så över, räcker uppenbarligen ingenstans när det kommer till kritan.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
1/30/16, 6:28 PM
#3

Läste just det där. Önskade att jag läst fel, eller fattat fel eller att allt var ett missförstånd, bara inte att det var så där det var…..🤢

Och vad…h ä n d e r . . .

"En annat som uttrycker uppskattning är barnboksförfattaren Katerina Janouch. ”Första gången i mitt liv är jag team ’huliganer’ ” (sic) skriver hon på twitter.

Vad händer?"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
1/30/16, 6:43 PM
#4

#3: Katerina Janouch också? Ja, tycks vid en slarvig googling kunna ligga något i det. Det som borde ha varit grovt förtal.

http://aktuelltfokus.se/kandissexologen-hyllade-fotbollshuliganernas-rasistattacker-pa-twitter/

Folk som på andra områden kan vara väl kvalificerade, som sagt. Men det räcker för min del inte till att behålla någon respekt för en sådan människa. Inte när hen sitter i maktposition. Även jag har mina gränser.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
1/30/16, 6:45 PM
#5

"På den sociala mikrobloggen Twitter gick Katerina Janouch ut och förkunnade sitt stöd för de våldsamma attackerna. ”Är det inbördeskrig mot det marockanska gatuslöddret på g” skriver hon och länkar Aftonbladets nyhetsrapportering om de våldsamma scenerna."

Så fruktansvärt beklämmande så det finns inte ord för det….

Hon borde ha resurser att begripa bättre, tycker man.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
1/30/16, 6:58 PM
#6

Intressant också att det varit så tyst på andra sajter om händelsen. Sajter som annars är så snabba att rapportera om vartenda brott som begåtts i landet.

Annons:
Magi-cat
1/30/16, 7:19 PM
#7

#6 Tänk…så konstigt…😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
1/30/16, 7:20 PM
#8

#7 Jo, men de kanske inte läser tidningar varje dag och inte heller tittar på TV (😇). Men nu har jag informerat dem.

Magi-cat
1/30/16, 7:32 PM
#9

#8 Eller ett flagrant fall av selektivt urval.

Bra med väckarklockan! 👍⏰


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
1/30/16, 7:38 PM
#10

Är det skillnad på folk och folk så är det förstås skillnad på brott och brott. Kukens färg är vad man bryr sig om när man blir våldtagen. (Gör de själva det? Annars tycker jag de är rätt respektlösa mot våldtäktsoffer.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Zepp
1/31/16, 1:33 AM
#11

Hon har nu officiellt gjort en hel pudel! 🤪

"– Jag trampade snett, jag ångrar att jag uttryckte mig så raljant.

Tidigare på dagen hade Katerina Janouch sett flygbladen som spreds i innerstan med rubriken ”Det är nog nu” och budskapet att misshandla marockanska gatubarn vid Centralen."

"Men när du nu får veta att den här gruppen gav sig på kvinnor och barn, vad säger du då?

– Jag ställer mig inte alls bakom huliganism. Jag hade fel fakta och var för snabb att twittra."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22178418.ab

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
1/31/16, 1:41 AM
#12

Faaast.. antagligen får invandrare skulden för detta oxå?

"Efter demonstrationen i dag grep polisen tre polska män, misstänkta för misshandel.

Vid 21-tiden försattes alla tre på fri fot.

– Åklagaren fattade beslut om att inte anhålla dem, säger Fredrik Nylén på Norrmalmspolisen.

En av dem sympatiserar med den högerextrema gruppen Nordisk ungdom på sociala medier."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22178425.ab

Skulle inte alls förvåna mig om de kom dit i vita skåpbilar?

Jamenar.. man hör ju så många rykten!😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tarantass
1/31/16, 1:46 AM
#13

#11: knapphändig notis, förstås, här står litet till men också för litet:

https://www.gp.se/kulturnoje/1.2974786-kritikstorm-mot-katerina-janouch

Men några frågor jag skulle vilja ha svar på: vad tycker hon i klartext? Jag blir fundersam över en person som kallar folk "marockanskt gatuslödder" ens från början, stöder huliganer så omisstänksamt och beklagar sitt sätt att uttrycka sig men inte innehållet (och inte offren eller att hon som kändis och bildad person har gett högerextremisterna ovärderligt stöd som de kommer att leva länge på?). 

Hon får naturligtvis tycka vad hon vill, men då kanske utan att återfå min respekt.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Magi-cat
1/31/16, 7:55 AM
#14

#13 Hon pudlar för att hon blev påkommen och för att det kan vara dåligt för affärerna, lyder min diagnos.

Ingen "råkar" bara kläcka ur sig något sådant. Särskilt inte om man är berömd författare och behärskar språket som uttrycksmedel.

En utredande klartext kan hon kosta på alla som undrar och vars respekt hon annars förlorar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
1/31/16, 12:41 PM
#15

Förhoppningsvis tillhör hon något "skrå" som tvingar henne att bita i gräset för att de själva inte vill bli förknippade med en sådan vidrig nöt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
1/31/16, 12:48 PM
#16

Tittade in på hennes twitter och där lät det tyvärr inte särskilt ångerfullt. Det var, i vanlig ordning, mer fel på alla som "klagar".

Men hon medgav att hon uttryckt sig "klumpigt"…Alltså…en författare….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
1/31/16, 2:23 PM
#17

![​IMG]

Det här dök upp i mitt fb-flöde nu på morgonen

"_Om nu de här vännerna av ordning är så djävla rediga?

Om de nu måste ta tag i saker som polisen inte klarat ut?

Om de nu, motvilligt men av nödtvång, måste se till att lag och ordning återställs?

Varför har de inte en enda gång klätt sig i sina svarta uniformer för att ta tag i MC-gängens organiserade brottslighet?

Varför har de inte en enda gång skyddat värdetransporter eller tagit tag i ordningen runt fotbollsmatcher?

Varför har de inte en enda gång jagat narkotikaligor eller prostitutionsorganisationer?

Varför, när de nu är så djävla rediga, dyker de upp först när det är barn som är kriminella? Ett av samhällets absolut minsta problem faktiskt.

Ynkligt, ynkligt övermåttan ynkligt."_

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Zepp
1/31/16, 3:20 PM
#18

Det kan ju bero på att de själva är sk fotbollshuliganer?

Dvs det handlar lixom inte om den intelektuella eliten.. vilken däremot en viss författare tillhör.. och det skrämmer mig mer!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tarantass
1/31/16, 3:48 PM
#19

#14, #16: även för en författare kan det vara olika saker att använda språket spontant och att arbeta med det professionellt. Som i andra yrken, man kan ha ett "arbetsläge" som är för ansträngande att ha på jämt. Låt vara att man åtminstone som kändis bör ha blivit medveten om att de flesta läsare bedömer en som om man hade det.

Egentligen OT här, förstås, eftersom twitterflödet gör rätt klart att det är innehållet som är problemet. Att Janouch hör till dem som inte kan tänka två tankar på en gång eller se dem hon inte kan tänka på som människor.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
1/31/16, 4:01 PM
#20

Mer OT i anknytning till Katerina Janouchs twittrande: å andra sidan finns tyvärr gott om icke islamofober som inte heller kan tänka två tankar på en gång. Det går faktiskt inte an att ge SD-gänget och gammaldags "kamma-dig-och-skaffa-ett-jobb"-borgare monopol på det sexistiska förtrycket i underklassförorterna. Särskilt som det ju inte ens är deras ämne, inte något de skulle ha tagit upp om det hade gällt "helsvenskar".

Dumt att skänka dem en bit av verkligheten som inte ens är deras vanliga. Att man inte vill bli tagen för en av dem kanske inte är ett tillräckligt skäl.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Magi-cat
1/31/16, 7:14 PM
#21

"Jag betackar mig "hjälp" från nazister och rasister. "

"Jag är inte er kvinna. Den rasistiska lynchmobben som drog fram i Stockholm i fredags (29/1), och diverse andra rasistiska och fascistiska grupperingar säger sig föra en kamp för att skydda vita/"svenska" kvinnor. Men de talar inte för oss."

http://www.litteraturmagazinet.se/arga-bibliotekstanten/boklogg/jag-ar-inte-er-kvinna-9495053


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
1/31/16, 7:49 PM
#22

:bow: :bow: :bow:

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tarantass
1/31/16, 9:10 PM
#23

#21: ja, hålla styr på omdömeslöst manfolk mestadels ur folkmajoriteten på stan, lokal och privata fester är ännu en sak ett riktigt medborgargarde kunde ha gjort  (apropå #17).

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

vallhund
1/31/16, 10:26 PM
#24

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2/1/16, 11:51 AM
#25

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2/1/16, 11:58 AM
#26

Men vaa faaan? Jag är inte er kvinna, inte är ni vikingar heller, ni är patetiska slingrande maskar som utgör en skam för mänskligheten!

![​IMG]

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
2/1/16, 12:04 PM
#27

Det där börjar låta riktigt, riktigt obehagligt…..🤮

"våra kvinnor"…I helsicke heller! 😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
vallhund
2/1/16, 12:10 PM
#28

För inte så länge sedan..

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tarantass
2/1/16, 1:06 PM
#29

#26: återigen demonstrerar de ena grisarna hur lika de är de andra. "Extremhöger i alla länder, förenen eder!" hemska tanke. Hoppas de fortsätter att inte inse hur mycket de har gemensamt. Men  det är ju Skylla och Charybdis, de skulle kunna skapa världskrig både mot varandra och med varandra mot resten av världen.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
2/1/16, 1:23 PM
#30

Tydligen talar huliganerna om "brutet samhällskontrakt" också. På grund av en utveckling de själva har varit med om att driva fram genom att konsekvent slåss mot dem som är svagare i stället för mot dem som är starkare men färre.

De kanske ska akta sig så att vi inte blir av med ännu mer av den politiska frihet vi fortfarande har. Blir av med den genom fel partier, vill säga, för om det blir SD som tar den ifrån oss, på det sätt de skulle göra i vilket fall som helst, lär de ju inte klaga.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

vallhund
2/1/16, 1:40 PM
Magi-cat
2/1/16, 1:44 PM
#32

I Helsingfors anordnades för ett par dagar sedan två demonstrationer. Den ena, "Stäng gränserna" (Rajat kiinni), höll en demonstration i kvinnofridens namn.

Motdemonstrationen under parollen "Ingen rasism i mitt namn" motsatte sig att i kvinnors namn kräva att gränserna stängs, gatupatruller inrättas och att rasism berättigas.

"- De (Rajat Kiinni) säger att de representerar majoriteten i Finland. Just nu är de speciellt orolig för kvinnor. Som finländsk kvinna vill jag inte att de ska tala i mitt namn. Men vi har ingen orsak att vara rädda. Sen har de en rasistisk agenda och det tål jag inte, säger Lehtinen." 

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/01/30/finlandare-demonstrerade-och-emot-oppna-granser


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
2/1/16, 2:03 PM
#33

#31: ja, hur tröstar man det livrädda lilla barnet i de män som bäst skulle behöva inympas litet traditionellt "kvinnliga värden"…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

vallhund
2/1/16, 2:07 PM
#34

Dags för nya T-tröjor?

Jag är inte din kvinna! Du har inte mandat att tala för eller beskydda mig!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[tk1971]
2/2/16, 12:34 PM
#35

Detta är otäckt. Det är precis det jag är rädd för. Folk som tar lagen i egna händer.

Och dessutom läser jag en bok som heter "Fångad av hakkorset". Den handlar om en numera gammal mans hågkomster av sin uppväxt under nazieran i Tyskland, Jag känner igen så mycket av det han skriver - men då var det judarna som var huvudfienden, nu är det muslimerna. Men argumenten är de samma. Judarna utmålades som översexuella varelser som skulle våldta de rena tyska flickorna och  därigenom besudla den rena tyska rasen. Känns det igen?

tarantass
2/4/16, 12:48 AM
#36

Här är ett avsnitt av en brittisk zombieserie som SVT visar. Litet som SVT:s "Äkta människor", en försynt utforskning av vad man kan bli för slags varelse när man slutar betrakta vissa människor som människor. Det här avsnittet innehåller just ett medborgargarde och kan ses till 4 mars.

Men den som kan behöva dra just de parallellerna kommer väl inte att dra dem, förstås.

http://www.svtplay.se/video/6231459/in-the-flesh/in-the-flesh-sasong-2-avsnitt-4

Kan i sammanhanget också påtala den allmänna oförståelsen för grundläggande rättsprinciper och flagranta oviljan att ens försöka förstå dem. (För att inte tala om att lägga skulden för social ojämlikhet där den hör hemma, men det kanske kräver ett snäpp mer av abstrakt tänkande och impopulär självrannsakan.)

Hade jag varit en högerperson för hundra år sen hade jag kanske orerat om en "pöbel som inte är mogen för rösträtt", nu säger jag att den demokratiska fostran vi får visar sig pinsamt otillräcklig.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2/9/16, 8:21 AM
#37

Ett tänkvärt blogginlägg: (Hufvudstadsbladet är en finlandssvensk tidning)

"Var fanns ni, alla beskyddande män?"

"”Feminister slätar över våldtäkter, förstår gärningsmännen och ignorerar offren i rädslan för att bli kallad rasist.”

Det här påståendet skulle kanske inte väcka någon förvåning om det publicerades i MV-lehti, Hommaforum, Avpixlat eller på något annat rasistiskt och misogynt nätforum, men kolumnen står alltså att läsa i Hufvudstadsbladet."

"I Finland har nästan varannan kvinna utsatts för våld och det här våldet härstammar inte från män som kommer från Syrien, Marocko eller Afghanistan utan från finländare. Helt vanliga. Att det finns män från andra länder som också begår våldtäkter förminskar inte den finländska mannens våld.

Paul Lillrank, feminister slätar inte över våldtäkt, däremot använder rasister kvinnor som slagträ i den politiska debatten."

(min markering)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2/9/16, 5:04 PM
#38

sorry, glömde visst länken, återkommer….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
8/23/16, 2:04 PM
#39

Katerina Janouch fick enormt mycket kritik för sitt twittrande.

Hennes förlag (Bonniers) var noga med att poängtera att de inte står bakom hennes uttalanden, men några följder för bokutgivningen kommer det inte att bli.

Formgivaren och förläggaren Nille Svensson reagerade starkt mot Janouchs åsikter och skrev till förlaget:

"Jag vill inte läsa de här böckerna längre, och jag vill inte ha dem i mina barns rum över huvud taget. Går det bra att byta dem mot böcker skrivna av en författare som inte stöttar fascistiskt våld mot barn?"

Det fick han, men det betyder inte att alla som protesterar får göra det, understryker man.😎

källa: "Svensk bokhandel" 2016:03


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: