Annons:
Etiketterfrämlingsfientlighetrasism
Läst 1669 ggr
VildaVittra
2/27/15, 2:28 AM

Hur var det med nolltoleransen mot rasism?

Ja, vem blir förvånad när SD återigen visar att de tycker att rasism är okej?

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article68409.ab

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Sabina]
2/27/15, 2:44 AM
#1

Ja, vem går på deras "fina" ord? 
Det är bara för att få stanna kvar vid makten som de fina orden uttalas. 
SD är ett enfrågeparti även om de vill låta som något annat, det visar de här exemplet bl.a på.

VildaVittra
2/27/15, 3:21 AM
#2

Det ska bli intressant att höra deras samt deras väljares ursäkter för denna rejäla blunder. Speciellt varför han låtsades att han inte kunde svenska trots att han började samtalet med att uttala hennes namn perfekt, för att senare uttala det med brytning. 

Jag skulle ha mer respekt för SD om de inte hela tiden försökte "kamma över flinten" utan faktiskt visade att deras parti faktiskt var skalligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[sanna70]
3/6/15, 2:13 PM
#17

Håller fullständigt med. Rasistiska påhopp är aldrig ok, inte från någon parti.  Här följer på några få exempel men det finns många många fler från diverse partier. 

"Skicka dem hem med en banan båt" 

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/skicka-dom-med-en-bananbat-dit-dom-kommer-ifran

"Palestinier blir slaktade av Judesvin"

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/palestiner-blir-slaktade-av-judesvinen 

Adrian Kaba sprider antisemitiska uttalande.

 http://www.sydsvenskan.se/malmo/adrian-kaba-s-avgar-som-ledare-mot-antisemitism/

VildaVittra
3/6/15, 2:24 PM
#18

#17 Och med detta ville du få fram att rasism är okej? Två fel gör inte ett rätt. 

Men ganska intressant utspel då SD-väljarna normalt brukar påstå att journalister inte avslöjar skandaler om andra partier, när det så uppenbart är något ni vet om att de gör. 

Hur kommer det sig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[sanna70]
3/6/15, 2:30 PM
#19

#17 Som du kan se i mitt inlägg så börjar jag med att rasism är aldrig ok och det står jag för. 

Vad det gäller journalister så kan man alltid hitta en liten länk gömd i någon lokaltidning, ibland är det till och med någon som tar sig modet och lägger ut en artikel på någon av våra dagstidningar.  Mitt syfte var att påtala att det finns rötägg inom alla partier dock syns dem inte lika tydligt eftersom det slätas över eller döljs väl.  Inte ok, folket har rätt att veta. .

VildaVittra
3/6/15, 2:35 PM
#20

#19 Det varken slätas över eller döljs, de som håller på så är ju uppenbarligen SD.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[sanna70]
3/6/15, 2:43 PM
#21

Ingen av föregående länkar handlar om SDs rasistiska uttalande, tvärtom är det Socialdemokraterna. Jag skulle utan problem kunna lägga upp minst 60 olika rasistiska uttalande och påhopp från  S,V,FP,M,C MP,KD,Fi. Vissa av deras uttalanden är rent hårresande och det jag vill få fram är att man i rättvisans namn måste få se allas fel och brister.

Magi-cat
3/6/15, 2:44 PM
#22

#0 Han blev bara sur för att han blev avslöjad och har inte ångrat någonting av det han sade. Och så får han fortsätta som förut!  Fy sjutton så ruttet.😟


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
3/6/15, 2:50 PM
#23

#21 Det finns ETT parti som har EN fråga på sin repertoar och är det som främst attraherar rasister och främlingsfientliga, ETT parti som förgäves försöker tvätta bort sin synliga främlingsfientlighet men som lyckas dåligt. Gissa vilket! Jag ska tala om det: SD. Där rötäggigheten är genomgående, dessutom.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[sanna70]
3/6/15, 2:53 PM
#24

#22 Bra att det uppdagas och jag hoppas verkligen att han inte får fortsätta med sitt arbete inom SD

[sanna70]
3/6/15, 2:55 PM
#25

Här kommer ett exempel på hur människor med annan ursprung utnyttjas i politiska ändamål, MP borde skämmas.

"Under valrörelsen uppmanades kvinnan, enligt stämningsansökan, att framhäva sitt "mångkulturella utseende" i reklamkampanjer på internet. Hon ska också ha blivit ombedd att kontakta män av afrikanskt ursprung för reklamkampanjer, med det uttalade syftet att stärka Miljöpartiets profil som ett öppet parti för alla med utländsk härkomst:"

http://www.expressen.se/nyheter/sparkade-mp-kvinnan-erbjods-passa-barn/

Upp till toppen
Annons: